Asiakkaina kattavasti koko valtionhallinto

Palvelemme lähes kaikkia valtionhallinnon virastoja ja laitoksia. Viimeisimpinä asiakkuudesta ovat sopineet eduskunta sekä Suomen Pankki. Asiakasvirastojen koko vaihtelee suuresti muutamasta henkilöstä 15 000 henkilöön. Palvelujen piirissä on yhteensä noin 73 000 valtion työntekijää. Asiakasvirastot ovat monimuotoisia: perusvirastosta rahastoon ja tuomioistuimesta tutkimuslaitokseen. Palkeet toimii valtionhallinnon sisäisenä palveluntarjoajana. Palvelujen tuottamisesta ja yhteistyöstä sovimme palvelusopimuksissa.

 

Asiakaslupauksemme:

Palkeet pyrkii varmistamaan hyvän asiakaskokemuksen palvelu- ja tuotantoratkaisuissa kolmesta näkökulmasta:

- Kehittyvät palvelut ja toiminnallisuudet
- Palvelujen helppokäyttöisyys
- Asiakkaan tukeminen palvelutilanteissa

Teemme yhteistyössä asiakkaiden kanssa tehokkaan ja toimivan tulevaisuuden.

Tiimonen Jaana

Kysy lisää palveluistamme:

Kehityspäällikkö, asiakas- ja sidosryhmäyhteistyö

Tiimonen Jaana,

puh. 02955 62011,

jaana.tiimonen@palkeet.fi

Asiakastarinoita:

Anu Mertanen, CIMO

Räätälöity koulutus toi rohkeutta hyödyntää talousraportoinnin työkaluja.

Itse käytän talouspäällikkönä aika ajoin Palkeiden raportointitiimin palveluita. Satunnaisesti käytän myös kirjanpidon palveluita, joissakin erityiskysymyksissä.

CIMOn (Kansainvälisen liikkuvuuden ja yhteistyön keskus) taloustiimi asioi lähes päivittäin AT:n kautta ja muutoinkin monipuolisesti eri palvelutiimien suuntaan.

CIMO on tilannut räätälöitynä omiin tarpeisiimme suunnattua Kieku BI -talousraportoinnin koulutusta Palkeiden raportointitiimistä. Koulutus oli suunnattu kaikille CIMOssa talousraportointia käyttäville. Omien raportointitarpeiden ja keissien kautta työstettynä raportoinityökalua osataan nyt hyödyntää rohkeammin ja monipuolisemmin.

Kieku yhdistää talous- ja henkilöstöhallinnon raportointitiedon; niin Palkeissa kuin virastojen päässä tämä on lisännyt talous- ja henkilöstöhallinnon asiantuntijoiden yhteistyötä.

Palkeiden raportointitiimin palvelukonseptissa tämä jo näkyy paremmin kun ennen Kiekua, jolloin palvelujen siiloutuminen oli haasteena. Nyt sekä talous- että henkilöstöhallinnon raportoinnin asiantuntijat ovat Palkeissa samassa tiimissä.

Räätälöity Kieku BI-talousraportintipäivä on tehokas suunnattuna viraston täsmätarpeisiin ja erityiskysymyksiin. Palkeiden raportointitiimissä on osaavat kouluttajat. Ehdottomasti suosittelen muille, myös HR-raportointituen osalta.

Taloushallinto digitalisoituu edelleen ja valtion taloushallinnon toimintatapoja yhtenäistetään. Palkeisiin ja virastoihin on kertynyt paljon osaamista, yhteistyö ja aidommin yhdessä tekeminen näkyy nyt eri tasolla kuin aiemmin. Tästä on hyvä jatkaa.

Outi Tuomivaara, Tasavallan presidentin kanslia

Olemme Palkeiden kanssa tehneet pitkäjänteistä ja rakentavaa yhteistyötä vuosien aikana. Esimerkiksi Kiekun käyttöönoton yhteydessä on käyty avointa ja rehellistä keskustelua, jonka tavoitteena on ollut saada aikaan kumpaakin osapuolta tyydyttäviä ratkaisuja.  Tässä olemme onnistuneet mielestäni hyvin. Tapaamiset kasvotusten ja yhteiset palaverit pari kertaa vuodessa ovat paikkoja, missä teemme meidän Kiekua ja palveluprosesseja entistä paremmaksi.

Henkilöstösihteerin roolissa käytän AT-järjestelmää päivittäin. Asiat liittyvät palkanmaksuun, nimityksiin, vuosilomiin, Kelan korvaushakemuksiin ja henkilöstöltä saamiini tarkistuspyyntöihin. Hyödynnän työssäni myös paljon Kiekun raportoinnin ohjeita.

AT:n kautta lähestyn myös sovellusvastaavia Palkeissa ja kysymykset liittyvät useimmiten ajanhallinnan asioihin, kuten laskennan virheisiin, loma-asioihin henkilövaihdosten yhteydessä.

AT-järjestelmää voisi kehittää esimerkiksi palvelupyyntöjen kommentoinnin ja palvelukatalogin osalta.

"Räätälöity koulutus toi rohkeutta hyödyntää talousraportoinnin työkaluja."
- Anu Mertanen, CIMO

Asiakastarinoita

04.05.2017

Ajankohtaista kuva

Pitääkö olla huolissaan - SuomiAreenassa mietitään, onko Suomi jo ihan digi-digi

Palkeet, Väestörekisterikeskus, Aluehallintovirasto sekä Valtiokonttori järjestävät yhteispaneelin 12.7.

Lue lisää >>

21.03.2017

Ajankohtaista kuva

Ideat lentoon asiakasfoorumissa

Palkeissa on käynnissä projekti, jonka tavoitteena on kehittää asiakkaille tarjottavia käytön tuki- ja koulutuspalveluita. Projektin tiimoilta järjestettiin 9.3.2017 asiakasfoorumi...

Lue lisää >>