Uudistuva palvelu

Yhteiskunnan digitalisoituminen muuttaa kaikkia toimialoja. Valtionhallinnossa ollaan tekemässä rakennemuutosta. mikä edellyttää Palkeilta laajaa kehitystyötä palveluiden uudistamiseksi. Julkisen sektorin haasteena on laadukkaan ja kustannustehokkaan palvelun tarjoaminen niukkenevilla resursseilla.

Palveluissa on kyse tiedon ja osaamisen käyttämisestä asiakkaan hyväksi

Kun Palkeiden palveluja uudistetaan, ovat avainsanoja palveluiden yhtenäistäminen, keskittäminen ja automatisointi. Tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa pohditaan vastauksia kysymyksiin: Miten talous- ja henkilöstöhallinnon palveluissa voi hyödyntää erilaisia sähköisiä palveluja ja ratkaisuja? Miten palvelujen ostamista, käytettävyyttä ja vaikuttavuutta parannetaan? Mitkä ovat tärkeimmät painopistealueet hallinnon tehostamiseksi valtiokonsernin ja yksittäisen asiakkaan kannalta?

Palveluiden yhtenäistäminen toteutuu pitkälti nyt  koko valtionhallinnossa käyttöönotetun Kieku-ratkaisun avulla. Palvelujen keskittämistä kuvaa se, että Palkeissa asiakkaan kaikki taloushallinnon palvelut tuotetaan jatkossa samassa palveluryhmässä, mikä syventää asiakasymmärrystä, jolloin edellytykset palvelukehitykselle ja arvon yhteisluomiselle ovat erinomaiset. Palkeet tehostaa palvelutuotantoaan mm. tehtäviä automatisoimalla. Yksi tapa toteuttaa automatisointi on hyödyntää ohjelmistorobotiikkaa esimerkiksi palvelussuhteen tietojen tarkastuksessa tai ostolaskujen numero- ja sisältövaatimusten tarkastuksessa.

Yhteistyön laajuudesta kertoo esimerkiksi se, että Palkeiden kirjanpitäjä voi kuulua viraston taloushallinnon tiimiin ja osallistua viraston viikkopalavereihin. Palvelun laajuudesta kertoo puolestaan se, että asiakkaan taloushallinto voidaan hoitaa Palkeissa kokonaisvaltaisesti matkalaskujen tarkastuksesta tilinpäätöksen laadintaan.

Tutustu palveluihimme tarkemmin

 

17.05.2017

Blogi kuva

Leaniä omaksi ja asiakkaidemme parhaaksi

Palkeissa on lähdetty soveltamaan lean-toimintamallia osana oman työn jatkuvaa kehittämistä. Haluamme tälläkin tavalla varmistaa, että asiakkaamme saavat parhaan mahdollisen hyödyn...

Lue lisää >>


17.05.2017

Ajankohtaista kuva

Asiakasneuvottelukunta mukana toiminnassa

Palkeiden asiakasneuvottelukunta on keskeinen toimija asiakkaiden ja palvelukeskuksen välisessä yhteistyössä.

Lue lisää >>

04.05.2017

Ajankohtaista kuva

Pitääkö olla huolissaan - SuomiAreenassa mietitään, onko Suomi jo ihan digi-digi

Palkeet, Väestörekisterikeskus, Aluehallintovirasto sekä Valtiokonttori järjestävät yhteispaneelin 12.7.

Lue lisää >>