Skip to main content

Maksuliikepalveluiden käyttöönoton valmistelu etenee

27.05.2020

Palkeiden asiantuntijat ovat olleet osana Valtiokonttorin VALMA 2020 -hanketta mukana valmistelemassa Danske Bankin ja Nordean kanssa uutta sopimuskautta varten tulevia muutoksia

Kurkistus asiakaskoulutusten kulisseihin

26.05.2020

Palkeet tarjoaa asiakkaille ajantasaista ja asiantuntevaa koulutusta palveluihin liittyvien järjestelmien käyttöön. Ennen kuin koulutukset ovat nettisivuilla tarjonnassa, on kulisseissa tehty monenmoisia järjestelyjä ja ennakkotyötä.

Osakeyhtiö- ja yhteisöasiakkaiden palvelutuotantoa vahvistetaan

08.05.2020

Palkeissa on kevään aikana aloitettu työ osakeyhtiö- ja yhteisöasiakkaille tarjottavien palvelujen keskittämiseen.

Palkeiden asiakastyytyväisyys hyvällä tasolla

14.04.2020

Maaliskuussa toteutetun asiakastyytyväisyyskyselyn tulosten perusteella Palkeiden asiakastyytyväisyys on pysynyt edelleen hyvällä tasolla. Kyselyyn vastasi hieman yli 600 yhteyshenkilöä ja vastausprosentti oli 23. Asiakastyytyväisyyttä seurataan vuosittain.

Palkeiden toiminta varmistettu ennakoinnilla ja kokonaisvaltaisella johtamisella

09.04.2020

Palkeet on säilyttänyt toimintakykynsä koronaepidemian aikana. Palvelutuotanto toimii tällä hetkellä lähes normaalisti ja tulevaan on valmistauduttu niin hyvin kuin se nopeasti muuttuvassa tilanteessa on mahdollista. Laadusta ja riskienhallinnasta vastaava johtaja Kirsi-Marja Kauppinen kertoo tarkemmin Palkeiden valmiusryhmän työskentelystä ja toiminnan jatkuvuuden varmistamisesta.

Palkeiden ja Valtorin ulkopuolisen arvioinnin väliraportti on valmistunut

08.04.2020

Deloitte on saanut valmiiksi valtiovarainministerin tilaaman ulkopuolisen arvion Palkeiden ja Valtorin kustannustehokkuudesta sekä niiden tuottamien palveluiden tehokkuudesta.

Tehoa esimiehen tiedolla johtamiseen

26.03.2020

Valtionhallinnon esimiesten käyttöön on valmistunut visuaalinen työpöytä, jossa henkilöstöhallinnon raportit on koottu helppolukuiseen, heti valmiiseen käyttömuotoon. Esimies voi katsoa heti aamulla vaikka edellisen päivän poissaolotilanteen omien alaistensa osalta, nähdä nopeasti olennaisimmat tiedot ja tietysti myös tallentaa raportin.

Kolmesataakuusikymmentä

26.03.2020

Luin jokin aika sitten Ahosen ja Lohtaja-Ahosen (2011) kirjan ”Palaute kuuluu kaikille”, jossa todettiin, että palaute on lahja. Törmäsin samaan lausahdukseen uudelleen pari viikkoa sitten eräässä koulutuksessa ja asia jäi samalla soimaan päähäni.

Valtion rekrytointikokonaisuutta uudistetaan

25.03.2020

Tämän vuoden alussa Palkeissa aloitettiin Valtion rekrytointikokonaisuuden uudistamisprojekti. Projektin tavoitteena on valtion rekrytoinnin ja työnantajakuvan uudistaminen sekä valtion yhteisessä käytössä olevan rekrytoinnin palvelualustan hankinta.

Valtiokonttorille ja Palkeille ehdotetaan uutta analysointi- ja raportointipalvelutehtävää

20.03.2020

Hallitus antoi 19.3. esityksen muuttaa lakia Valtiokonttorista ja lakia Valtion talous- ja henkilöstöhallinnon palvelukeskuksesta (Palkeet). Esityksen tarkoituksena on edistää valtionhallinnon tiedolla johtamista ja antaa mainituille organisaatioille analysointi- ja raportointipalvelutehtävät ja niiden edellyttämät tiedonsaantioikeudet.

Toimitusjohtajalla vauhdikas alku Palkeissa

11.03.2020

Tuija Kuivalainen aloitti Palkeiden toimitusjohtajana maaliskuun alussa. Ensimmäisen viikon jälkeen työn aloitusta siivittikin korona ja tilanteen vaatimat käytännön järjestelyt: sovitut tapaamiset joko peruuntuivat tai muuttuivat Skype-kokouksiksi ja esimerkiksi Palkeiden valmiussuunnitelmaan perehtyminen tuli ajankohtaiseksi heti.

Tuomioistuinten organisaatiomuutos oli vaativa palapeli

09.03.2020

Vuoden 2019 aikana Palkeet oli mukana toteuttamassa yhteensä noin 50 asiakasorganisaatiomuutosta asiakasvirastojen kanssa. Vuoden vaihteessa aloittanut Tuomioistuinlaitos käsittää 37 oikeusministeriöstä siirtynyttä virastoa, joiden lisäksi perustettiin uutena Tuomioistuinvirasto huolehtimaan Tuomioistuinlaitoksen keskushallintotehtävistä.