Siirry sisältöön

Ajankohtaista

Johdon raportointipalvelun kehittäminen etenee – työpajoista kohti pilotointia

12.04.2021

Olemme kehittämässä yhteistyössä asiakkaidemme kanssa johdon raportointipalvelua tiedolla johtamisen tueksi. Palvelun tavoitteena on tarjota asiakasvirastoille raportointiratkaisu, jossa viraston johtamisessa merkityksellinen talous- ja henkilöstötieto sekä viraston substanssitieto kootaan yhteen selkeässä ja visuaalisessa muodossa.

Laajenevat palvelut, Handi-palvelu ja tiedolla johtaminen tämän vuoden kehittämisen painopisteinä

17.02.2021

Tänä vuonna kehittämisen painopisteinä Palkeissa ovat laajenevat palvelut, Handi-palvelu ja tiedolla johtamisen tuen kehittäminen.

Syksy oli ahkeraa järjestelmäkoulutuksiin osallistumisen aikaa

09.02.2021

Syksyn aikana Palkeiden asiakkaille oli tarjolla koulutuksia virkamiehille, ammattikäyttäjille ja esihenkilöille. Yhteisiä Skype-koulutuksia järjestettiin 20 kappaletta ja näihin osallistui noin 2000 henkeä.

Rahoittajaraportoinnin kehittäminen hieno esimerkki yhteiskehittämisestä

05.02.2021

Tutkimuslaitosten rahoittajaraportoinnin yhtenäistämistä ja sujuvoittamista on työstetty Palkeiden, tutkimuslaitosten ja rahoittajien kesken vuoden 2019 lopusta lähtien. Lopputuloksesta toivotaan yhtenäistä ja toimivaa mallia rahoittajaraportointiin.

Matkustaminen valtiolla väheni puoleen vuonna 2020

03.02.2021

Korona vaikutti virkamiesten työhön monella tapaa vuonna 2020. Monen työhön kiinteästi kuulunut matkustus väheni karkeasti puoleen verrattuna vuoteen 2019. Matkustusrajoituksista huolimatta viranomaistoimintaan liittyvä matkustus jatkui.

Työn merkityksellisyyden lähteillä

29.01.2021

Työn merkityksellisyyden kokeminen ja siihen liittyvät asiat ovat kiinnostaneet minua jo pitkään. Vaikutuin Douglas Murray MgGregorin artikkelista: “The Human Side of Enterprise”, jossa MgGregor pohti motivaatiotekijöitä ja miten organisaatiossa voidaan vaikuttaa näihin. Vaikuttamalla ylemmän tason motivaatiotekijöihin, voisimme lisätä työhyvinvointia ja merkityksellisyyden kokemusta työpaikoilla.

Johdon raportointipalvelun kehittäminen alkaa yhteistyössä asiakkaiden kanssa

25.01.2021

Tiedolla johtaminen vaatii analysoitua tietoa ja dataa osaksi päätöksentekoprosessia. Tiedolla johtamisen tarve on tunnistettu laajasti niin Palkeissa kuin asiakasvirastoissakin, ja siksi haluamme Palkeissa lähteä vastaamaan asiakkaidemme tarpeisiin ja toiveisiin johdon raportoinnin kehittämiseksi.

Näin lähetät muutosverokortin vuodelle 2021

23.12.2020

Sait OmaVeroon tai postitse verokortin vuodelle 2021. Uudet verokortit ovat voimassa 1.2.2021 alkaen ja tiedot saadaan Palkeisiin suoraan verottajalta. Tammikuussa 2021 ennakonpidätys huomioidaan joulukuussa 2020 voimassa olleen veroprosentin mukaan ja tulorajalaskenta alkaa nollasta.

Valtion maksuliikepalveluissa siirryttiin kahden välittäjäpankin toimintamalliin

18.12.2020

Valtion maksuliikepalveluissa siirryttiin 1.12.2020 kahden välittäjäpankin toimintamalliin. Maksuliikepalveluita tuottavat Danske ja Nordea. Aikaisempi päävälittäjäpankki Osuuspankki siirtyi huoltovarmuuspankiksi.

Pohjoismaiset palvelukeskukset koolla pohtimassa tulevaisuutta

15.12.2020

Pohjoismaiset palvelukeskukset kokoontuivat joulukuussa virtuaalitapahtumaan keskustelemaan ajankohtaisista asioista ja tulevaisuudennäkymistä. Valtionhallinnon palvelukeskusten johtajat Ruotsista, Tanskasta, Norjasta, Islannista ja Suomesta ovat jo seitsemän vuoden ajan kokoontuneet säännöllisesti kehittämään toimintaansa ja keskustelemaan ajankohtaisista teemoista.

Palkeiden asiakasneuvottelukunnan kokoonpano ja rooli uudistuvat

14.12.2020

Palkeiden asiakasneuvottelukunnan kokoonpano uudistuu vuoden 2021 alusta. Osana Palkeiden strategian Asiakas toiminnan keskiössä -painopistettä sekä asiakasneuvottelukunnan jäseniltä kerätyn palautteen perusteella myös asiakasneuvottelukunta on uuden edessä. Muutosten myötä asiakasneuvottelukunnan jäsenillä on aiempaa enemmän vaikuttamismahdollisuuksia ja aktiivisempi rooli neuvottelukunnan työskentelyssä.

Asiakasryhmästä näkemystä valtion rekrytointikokonaisuuden uudistamiseen

24.11.2020

Valtion rekrytointikokonaisuuden uudistamisessa Palkeiden asiakkailla on ollut suuri rooli kautta linjan. Asiakkaiden näkemyksiä ja tarpeita on kuunneltu projektin alusta lähtien.