Ajankohtaista

2019 oli Palkeissa vahvan kehittämisen vuosi
27.02.2020
Vuosi 2019 oli Palkeiden toiminnassa vahvan kehittämisen vuosi. Palkeiden työn tuottavuus parani yli kolme prosenttia edellisestä vuodesta ja tuottavuus kehittyi positiivisesti käytännössä kaikkien pääsuoritteiden osalta. Vastaavasti myös taloudellisuus parani.

Vanha kunnon Keke
18.02.2020
Taas on se aika vuodesta, kun monella työpaikalla käydään tavoite- ja kehityskeskusteluja kiivaimmillaan. Kehityskeskustelujen sisältö ja ajallinen rytmi vaihtelee organisaation käytäntöjen välillä paljonkin.

Vuoroin vieraissa: Robotiikasta vaihdetaan kokemuksia norjalaisten kanssa
03.02.2020
Lin Foss Geirmo Norjan palvelukeskuksesta (Direktoratet for forvaltning og økonomistyring) on ollut Palkeissa vaihdossa perehtymässä robotiikkaan noin kolmen kuukauden ajan. Lin arvioi, että suomalaiset ovat norjalaisia virkaveljiä edellä robotiikassa. Puhelinsovellukset heillä puolestaan otettiin nopeammin ja laajemmin käyttöön kuin Suomessa. Yhdellä ja samalla sovelluksella voit tehdä matkalaskun, leimata, hakea lomaa tai korottaa omaehtoisesti veroprosenttiasi.

Valtionhallinnon tiedolla johtamisen kehittäminen on saanut hyvän startin
30.01.2020
Palkeet on ollut mukana Tietokiri-hankkeessa, jonka tavoitteena on tiedolla johtamisen kulttuurin vahvistaminen valtionhallinnossa. Torstaina 23.1 Tietokiristä maratoniksi -seminaarissa Säätytalolla keskusteltiin kahden vuoden aikana saavutetuista tuloksista sekä tiedolla johtamisen tulevaisuudesta.

Mentorointi maksaa vaivan!
27.01.2020
Aikuisten ohjaus on lisääntynyt 2000-luvulla voimakkaasti, vaikkakin sen muodot ovat vielä melko hajanaisia. Yksi työelämäohjauksen alue on mentorointi, joka on tavoitteellinen keino oman työn ja ammatillisen osaamisen kehittämiseen.

Keskitetty asiakaspalvelu on ensikontakti asiakkaillemme
20.01.2020
Keskitetyn asiakaspalvelun tavoitteena on tarjota asiakkaille asiakaspalvelua nopeasti ja silloin kun heillä on siihen tarve. Asiakaspalvelussa hoidetaan keskimäärin 1500 puhelua, 470 chat- ja 2350 palvelupyyntöä kuukaudessa.

Tulorekisterin rooli tulotietojen jakajana vahvistuu ja työntekijän asiointi helpottuu
16.01.2020
Työntekijän asiointi eri viranomaisten kanssa ja erilaisten etuuksien hakemisessa helpottuu, kun tulorekisterin reaaliaikaisia palkkatietoja hyödynnetään tämän vuoden alusta yhä useammalla taholla.

Palkeet mukana valtion laskujenvälitys- ja maksuliikepalveluiden käyttöönotossa
18.12.2019
Valtion laskujenvälitys- ja maksuliikepalvelujen uusien sopimusten käyttöönottoprojektit ovat alkaneet. Palkeet on mukana Valtiokonttorin vetämissä projekteissa ja vastaa tarvittavista muutoksista asiakkaille tuotettaviin palveluihin ja Palkeiden vastuulla oleviin tietojärjestelmiin.

Tuija Kuivalainen Palkeiden toimitusjohtajaksi
13.12.2019
Valtiovarainministeriö on nimittänyt Palkeiden toimitusjohtajan virkaan kauppatieteiden maisteri Tuija Kuivalaisen. Kuivalainen aloittaa viiden vuoden määräaikaisessa virassa maaliskuun alussa.

Paperit bittitaivaaseen – Palkeet siirtyy sähköiseen arkistointiin!
21.11.2019
Nyt se on vihdoin totta, Palkeet on saanut Kansallisarkiston päätöksen myös pysyvien asiakirjojen säilyttämisestä pelkästään sähköisessä muodossa 1.1.2017 alkaen.

Into pinkeenä töissä
21.11.2019
Minulla on ilo saada toimia esimiehenä työhönsä motivoituneessa palvelutiimissä, jossa koetaan vahvaa työn imua. Työn imu näkyy siinä, että tiimiläisten välillä vallitsee luottamus ja erilaisia mielipiteitä arvostetaan ja kuunnellaan. Työn imu tulee esille myös tiimin itseohjautuvuudessa ja muodollisen työroolin ylittävässä toiminnassa.

Data-analytiikasta avaimia johtamiseen
14.11.2019
Viraston johtamisessa yksi merkittävimmistä kokonaisuuksista on henkilöstöresurssien arviointi. Tämä on yksi tapauksista, joissa päätöksenteon tueksi voidaan tuottaa arvokasta tietoa data-analytiikan avulla.