Ajankohtaista

Palkeiden tuloksentekokyky ja prosessit vakuuttivat Suomen Pankin
21.10.2019
Suomen Pankki on ollut Palkeiden asiakkaana vuodesta 2017 lähtien. ”Alun alkaen saimme sisäiseltä tarkastukselta suosituksen, kuinka omien resurssein vähetessä henkilöstö- ja taloushallinnon tehtäviä voisi hankkia ulkopuoliselta toimijalta ” kertoo hallintopalvelutoimiston päällikkö Hannu Vesalainen Suomen Pankista. "Palkeiden tuloksentekokyky ja vahva prosessiosaaminen vakuutti meidät. Myös koko valtionhallinnon talous- ja henkilöstöhallinnon palvelujen hoito toimi hyvänä referenssinä."

HR-lisäpalvelujen käyttö laajenee Luonnonvarakeskuksessa
09.10.2019
Luonnonvarakeskus on käyttänyt ahkerasti Palkeissa tarjolla olevia HR-lisäpalveluja. Viime vuoden vaihteessa he olivat ensimmäisten joukossa ottamassa käyttöön palkansaajan neuvontapalvelua, ja nyt syksyllä oli vuorossa Esimiehen ja HR-asiantuntijan lisäpalvelu. Luonnonvarakeskus oli myös yksi tätä palvelua pilotoinneista virastoista.

Pointilla tyytyväisiä käyttäjiä ympäri maailman
08.10.2019
Pointti-palvelunhallintajärjestelmä on nyt ollut käytössä kaksi vuotta. Vuonna 2018 sen kautta tuli Palkeisiin 2018 350 000 palvelupyyntöä asiakkailta. Kevään asiakastyytyväisyyskyselyssä Pointti sai asteikolla 1-5 arvosanan 3,86. Pointti onkin käytössä kaikilla talous- ja henkilöstöhallinnon yhteyshenkilöillä ja laajenevassa määrin myös virkamiehillä. Esimerkiksi ulkoministeriössä Pointtia käytetään edustustoissa ympäri maailman.

Oikeita työtehtäviä ja lomapullaa - harjoittelijana Palkeissa
23.08.2019
”Palkeissa sain nähdä ison valtion organisaation toimintaa hieman sisältäpäin ja tutustua erilaisiin tehtäviin sekä tuntea miltä tuntuu olla virkamies”, kuvailee tietohallinnon harjoittelija Monna harjoittelukokemustaan.

Esimiehen ja HR-asiantuntijan lisäpalvelu starttaa syksyllä
20.08.2019
Palkeiden palveluvalikoimaan tulee syksyllä 1.10. alkaen asiakkaille tarjottavaksi laajennettu HR-lisäpalvelu, jota on jo pilotoitu Luonnonvarakeskuksessa ja Palkeissa. Piloteista on saatu hyviä kokemuksia niin asiakkaiden kuin palveluntuottajien päässä, joten HR-lisäpalveluja HR-asiantuntijoille ja esimiehelle on päätetty tarjota muillekin asiakkaille syksystä alkaen.

Kokenut sparrauskumppani tuo varmuutta ja helpotusta rekrytointeihin
20.08.2019
Palkeiden rekrytointipalvelu painottuu yhä enemmän asiantuntijapalveluihin. ”Emme hoida ainoastaan rekrytoinnin rutiineja, vaan olemme entistä useammin tukena päätöksenteossa. Mitä kokemattomampi tai kiireisempi esimies ja mitä kompleksisempi on tehtävänkuva, sitä enemmän voimme olla avuksi rekrytointiprosessissa”, kuvailee rekrytointipäällikkö Tiia Vahvelainen Palkeista.

Tekoälyhankkeen toteutustyöt ovat päässeet vauhtiin
19.08.2019
Valtorin ja Palkeiden yhteisen tekoälyhankkeen sopimus Accenturen kanssa solmittiin kesäkuun lopussa. Toteutusprojektin suunnittelua tehtiin jo ennen lomakautta ja nyt työt on saatu vauhdilla käyntiin.

Virtaviivaistettu Kieku-sopimus edistää ketterää kehittämistä ja kustannusten ennakointia
14.08.2019
Palkeiden ja CGI:n välinen uusi sopimus Kiekun ylläpito- ja kehityspalveluista astuu voimaan 1.9.2019. Sopimus haastaa sekä Palkeet että CGI:n tuottamaan palvelua aiempaa tehokkaammin ja ketterämmin, jotta sovitut ratkaisuajat pystytään toteuttamaan.

Pari sanaa palautteesta
02.08.2019
Tutkimusten mukaan lähes jokainen ihminen toivoo saavansa työstänsä suoraa ja täsmällistä palautetta ja enemmän kuin on sitä toistaiseksi saanut. Ilman palautetta työntekijä ei voi tietää, onko onnistunut tehtävässään, vaikka itseään arvioimalla voi niin olettaa. Kannustavan palautteen saaminen johtaa onnistumisen ja edistymisen tunteeseen, joka lisää itsetuntoa, innostaa jatkamaan ja vahvistaa kokemuksen tunnetta tehdyn työn merkityksellisyydestä, joilla on yhdessä työhyvinvointia lisäävä vaikutus.

Tulorekisteri etenee seuraavaksi kahdessa vaiheessa
22.07.2019
Tulorekisterin seuraavia laajennuksia suunnitellaan vaiheistettavaksi kahteen erilliseen kokonaisuuteen. Valtiovarainministeriö alkaa valmistella lakimuutoksia, jotka siirtäisivät vuodella eteenpäin eli vuoteen 2021 eläkkeiden ja etuuksien ottamista mukaan. Palkkatietojen käyttäjäjoukko laajenisi kuitenkin suunnitellusti ensi vuonna.

Valtorin ja Palkeiden yhteishankkeessa kohti tekoälytoteutuksia ja kyvykkyyttä
01.07.2019
Valtorin ja Palkeiden yhteishankkeessa Tekoälyn hyödyntäminen asiakaspalvelun parantamiseksi Valtorissa ja Palkeissa otettiin askel eteenpäin, kun sopimus valitun toimittajan Accenturen kanssa allekirjoitettiin 28.6.2019.

Valtion palveluntarjoajat kokeilivat ekosysteemikehittämistä
14.06.2019
Valtion palveluntarjoajat Hansel, Haus, Palkeet, Senaatti, Valtiokonttori ja Valtori ovat toteuttaneet yhteisen projektin, jossa on mietitty keinoja asioinnin virtaviivaistamiseksi ja asiakaskokemuksen parantamiseksi. Tavoitteena oli myös tuoda esille, mitä palveluja on tarjolla valtionhallinnon työntekijöille ja organisaatioille sekä helpottaa näiden palveluiden hyödyntämistä.