Ajankohtaista

ePalkkio ja matka -palvelu tuo sujuvuutta palkkio- ja matkalaskuihin
21.06.2022
Olemme kevään aikana pilotoineet ePalkkio ja matka -palvelua neljän asiakkaan kanssa: Terveyden ja hyvinvoinnin laitos, Onnettomuustutkintakeskus, Pelastusopisto ja Tuomioistuinvirasto. Pilotointi päättyy juhannusviikolla ja uuden toimintamallin käyttöönotot alkavat syksyn 2022 aikana. Uusi sähköinen ja osittain automatisoitu palveluprosessi on tarkoitettu ulkopuolisten palkkionsaajien ja matkustajien laskujen käsittelyyn.

Syksyn 2022 koulutuskalenteri on julkaistu
01.06.2022
Ensi syksyn koulutuskalenteri on ilmestynyt! Tarjoamme monipuolisesti koulutusta järjestelmien käytön tueksi asiakkaillemme: palkansaajille, esihenkilöille ja ammattikäyttäjille. Koulutuksemme ovat osallistujille maksuttomia.

Automaatiosta Ä-studioon – Talous- ja henkilöstöhallinnon yhteyshenkilöpäivillä laaja kattaus ajankohtaista asiaa
31.05.2022
Talous- ja henkilöstöhallinnon yhteyshenkilöpäiviä vietettiin tänä vuonna 18. ja 19. toukokuuta. Virtuaalisiin tilaisuuksiin osallistui linjojen päässä noin 500 henkilöä molempina päivinä. Tilaisuuksissa kuultiin paljon ajankohtaista tietoa Palkeiden palveluista, uusista projekteista sekä koko valtionhallintoa koskettavista uudistuksista.

Osaavaan tulossa mahdollisuus koulutusten hallinnointiin
25.05.2022
Vuonna 2021 toteutimme Osaavaa käyttäville asiakkaille tarvekartoituksen koulutusten hallinnan työvälineestä. Sen pohjalta selvitämme koulutusten hallinnan työvälineen hankintaa osaksi Osaavan kokonaisuutta.

Palkeiden vuoden 2021 vastuullisuusraportti on julkaistu
10.05.2022
Olemme julkaisseet vastuullisuusraporttimme vuodelta 2021. Raportin kehyksenä on Yhdistyneiden Kansakuntien (YK) kestävän kehityksen toimintaohjelma ja se noudattaa Valtiokonttorin antamaa ohjeistusta vastuullisuusraportoinnista julkishallinnon organisaatioille. Vuoden 2021 raporttiin olemme valinneet kaksi toimintamme kannalta keskeisintä painopistettä YK:n kestävän kehityksen tavoitteista: Ihmisarvoista työtä ja talouskasvua sekä kulutus- ja tuotantotapojen kestävyys.

Suunnitelmallisempaa tekemistä ja uuden oppimista ketterien menetelmien avulla
05.05.2022
Palkeissa otettiin käyttöön scrum-kummitoiminta vuoden 2020 lopulla. Kummitoiminta perustuu ketterään toimintamalliin, jossa tiimi työskentelee yhdessä oppien ja muutoksiin reagoiden, sekä kehittää omaa toimintaansa jatkuvasti. Toiminnan tavoitteena on lisätä työympäristöön ketteryyttä ja kokeilukulttuuria. Onkin aika katsoa, mitä Palkeiden ketterille tiimeille kuuluu nyt.

Palkeet toteuttaa valtion taloushallinnon kehittämishankkeen
21.04.2022
Palkeet on sopinut yhteistyöstä Fujitsu Finlandin kanssa taloushallinnon kehittämishankkeessa, joka tähtää kokonaisvaltaiseen muutokseen uuden S/4HANA-teknologian avulla ja toimintatapoja kehittämällä.

Tietoturvapäällikkö Toni Kirjalainen: Tietoturva mukaan jo suunnitteluvaiheessa
04.04.2022
Palkeiden Tietoturva ja tietosuoja -ryhmä sai täydennystä helmikuussa, kun tietoturvapäällikkö Toni Kirjalainen aloitti työt Mikkelissä. Hän on taustansa takia perehtynyt tietoturvaan hyvin monipuolisesti, turvatuotteista ja -konsultoinnista pilviteknologioihin. Tonin ensimmäisiin tehtäviin on kuulunut mm. uudistettavan valtion henkilöstötutkimuksen (VMBaro) tietoturvavaatimusten määrittely.

Tekoälyn käsittelemien ostolaskujen määrä kasvaa
31.03.2022
Ostolaskujen tiliöinti tekoälyä (AI) hyödyntäen -projekti saatiin päätökseen, kun viimeinen käyttöönottoerä siirrettiin tuotantoon 22.3. Tekoäly on tähän mennessä luonut ennusteen jo yli 32 000 laskulle, ja ennuste on mennyt oikein kaikkien seurantakohteiden osalta noin 33 %:lla laskuista.

Vuoden 2021 seurantatiedot julkaistu - Katso, miltä Palkeiden vuosi näytti
24.03.2022
Vuosi 2021 oli edeltäjänsä tapaan poikkeuksellinen, ja sitä leimasivat COVID-19-pandemian aiheuttamat tilanteet sekä laaja etätyö. Pandemiasta huolimatta onnistuimme tuottamaan laadukkaita palveluja ja ottamaan uusiakin käyttöön yhteistyössä asiakkaidemme kanssa.

Vaikuttavuusmittareissa huomioitava virastojen toimintaympäristö
17.02.2022
Palkeet, Valtiokonttori ja valtiovarainministeriö ovat sekä syksyllä 2021 että nyt alkuvuodesta järjestäneet yhdessä työpajoja, joissa asiakkailla on ollut mahdollisuus kommentoida olemassa olevia toiminnan ja sen kehittämisen vaikuttavuuden mittareita ja vaikuttaa uusien mittareiden muodostamiseen.

Tulevaisuuden asiakaspalvelussa korostuu inhimillisyys, itsepalvelu ja automaatio
14.02.2022
”Vauhdikas vuosi on takana ja vähintäänkin yhtä vauhdikas edessä”, naurahtaa Palkeiden asiakaspalvelupäällikkö Juha Pennanen, kun häneltä kysellään kuulumisia. ”Aloitimme syksyllä 2020 koostamaan Asiakaspalvelun tavoitetilaa, jonka pohjana käytettiin Palkeiden uudistettua strategiaa. Tavoitetila valmistui tammikuussa 2021 ja sen johtava ajatus oli asiakaslähtöisyyden kasvattaminen kaikessa kehittämisessä. Myös tiedolla johtaminen sekä automaation ja itsepalvelumahdollisuuksien kasvattaminen nostettiin vahvasti pinnalle,” Juha kertoo.