Skip to main content

Digiavustaja analysoi ja kertoo tietoja

05.10.2018

Erilaiset botit ja puheohjaus ovat jo tulleet tutuiksi asiakaspalvelussa ja teollisuudessa. Tulevaisuudessa myös työtä tukeva tieto on yhä useammin saatavilla ihmisille luontaisella tavalla: kysymällä digitaaliselta avustajalta.

Projektiosaaminen, ICT-peruspalvelut ja digitalisointi päällimmäisenä Vimanassa

27.09.2018

Maakuntien ICT-palvelukeskus Vimana on vasta vuoden vanha organisaatio. "Vimanassa panostetaan tällä hetkellä projektiosaamiseen, arkkitehtuuriin, ict-tuotannon rakentamiseen ja siihen, että digitalisoidaan mahdollisimman paljon", sanoo talousjohtaja Eila Neitola.

Verkostot avain uuden ideoimiseen ja oppimiseen ARAlla

27.09.2018

”ARA on mukana kehittämässä tulevaisuuden valtiotoimijuutta useissa yhteisissä projekteissa, kuten virasto 2020-luvulla, Kaiku-kehittäjät, Työ 2.0 kummit ja eOppiva-verkosto”, kertovat hallintopäällikkö Kaisa Lehtimäki ja HR-partner ja työsuojelupäällikkö Eija Poutanen, kun tapasimme heidät Palkeet-foorumissa syyskuussa.

Pinnalla palvelumuotoilu, analytiikka ja tekoäly

27.09.2018

Haastattelimme Deloitten partner Markus Kaihoniemeä Palkeet-foorumissa 13.9. "Valtionhallinnon kehittämisessä pinnalla ovat juuri nyt palvelumuotoilu, analytiikka ja tekoäly”, hän kertoo. "Myös organisaatioiden yhdistymishankkeet ovat ajankohtaisia".

Keskittäminen on päivän sana myös UM:n taloushallinnossa

27.09.2018

Ulkoministeriön taloushallinnossa on meneillään kaksi keskittämiseen tähtäävää kehittämisprojektia: Toisessa edustustojen talouspalvelutehtäviä keskitetään Suomeen, ministeriöön ja Palkeisiin, ja toisessa valmistaudutaan Handi-palvelun käyttöönottoon. Molemmissa UM ja Palkeet tekevät tiivistä yhteistyötä, kertoo talouspalvelupäällikkö Anneli Holmberg.

Uusia palveluja Palkeiden palveluvalikoimaan

26.09.2018

Palkeiden palveluvalikoima täydentyy 1.10.2018 alkaen uusilla palveluilla. "Talouspalvelut laajenevat kattamaan hankintojen palvelut ja henkilöstöpalvelujen puolella kehitetään työrooleja vastaavia uusia HR-palveluja", kertoo Palkeiden kehityspäällikkö Kirsi-Marja Kauppinen.

Sujuvampaa asiakaspalvelua tekoälyllä

25.09.2018

Palkeet ja Valtori palvelevat kymmeniätuhansia valtion virkamiehiä ja työntekijöitä. Kustannustehokkuuden, laadun ja sujuvan asiakaspalvelun varmistamiseksi osa palvelutilanteista ja palveluista on järkevää hoitaa tekoälyyn perustuvalla automaatiolla. Siksi Palkeet ja Valtori ovat aloittaneet yhdessä hankkeen tekoälyn hyödyntämiseksi asiakaspalvelussa ja palvelujen tuotannossa.

Asiakasneuvottelukunnassa kirkastuu kokonaisuus

27.08.2018

Palkeiden asiakasneuvottelukunta on parhaimmillaan kokonaisuuksien hahmottamisen ja parhaiden käytäntöjen välittämisen kanava. Näin näkee osastopäällikkö Petri Lumijärvi Liikenteen turvallisuusvirasto Trafista.

Tehokkuutta keskitetyn palkansaajan neuvontapalvelun avulla

13.08.2018

Palkeiden tarjoamat henkilöstöpalvelut laajenevat, kun lokakuun alusta palveluvalikoimaan tulee uutena palveluna palkansaajan neuvontapalvelu.

Yhteinen testaus toi varmuutta Handi-palvelun käyttöönottoon

18.07.2018

Terveyden ja hyvinvoinnin laitos on ensimmäisten joukossa käyttänyt uutta sähköisen tilaamisen ja laskujen käsittelyn palvelua eli Handi-palvelua toukokuun alkupäivistä lähtien. Hankintasuunnittelija Eero Hujanen tutustui Handi-palveluun jo testausvaiheessa huhtikuussa, kun Handi-palvelun pilottivirastoille järjestettiin hyväksyntätestaus.

Mitä Suomi edellä… – palvelukeskuskokemuksille riittää kysyntää

27.06.2018

Palkeiden Mikael Mantilalla on tänä keväänä ollut mielenkiintoinen lisä palvelujohtajan työssään: hän on käynyt jakamassa Suomen kokemuksia ja tukemassa uusien talous- ja henkilöstöhallinnon palvelukeskusten perustamista Baltiassa ja Itä-Euroopassa.

Palkeet ja Valtori tekoäly-yhteistyöhön

20.06.2018

Kaksi suurta valtionhallinnon palveluntarjoajaa, Palkeet ja Valtori, aloittavat yhdessä tekoälyn hyödyntämisen asiakaspalvelussa ja palvelujen tuotannossa. Tekoälyä on tarkoitus hyödyntää mm. palvelussuhdetta koskevissa kyselyissä ja matkalaskujen tarkastuksessa sekä palvelupyyntöjen käsittelyssä