Asiakasneuvottelukunnan kokouksessa summattiin kulunutta vuotta ja käännettiin katseet tulevaan

08.01.2018

Palkeiden asiakasneuvottelukunta kokoontui vuoden viimeiseen kokoukseen tiistaina 12.12. Helsingissä.

Kokouksen aiheina olivat kehittämisen tiekartta, henkilöstöpalvelujen hyvät käytännöt, HR-palvelujen laajennus ja pohjoismaisten palvelukeskusten yhteistyö.

Kehitysjohtaja Helena Lappalainen esitteli kehittämisen tiekartan, jonka pohjana ovat asiakasneuvottelukunnalle järjestetyn webinaarin lopputulokset. Kehittäminen koettiin positiiviseksi asiaksi, samoin mahdollisuudet uusiin avauksiin muun muassa HR-palveluissa. Prosessipäällikkö Taina Mäenpää kertoi hyvistä käytännöistä, jotka tehostavat henkilöstöpalvelujen päästä päähän prosessia.

Innovaatiorahoituskeskus Tekesin palvelussuhdepäällikkö Jaana Leino kertoikin heillä pilotoidusta HR-palvelujen laajennuksesta. Kokemukset tästä ovat olleet kaikin puolin positiivisia, kun Tekesin oman HR-tiimin työaikaa on vapautunut muun muassa kehittämistehtäviin.

Toimitusjohtaja Pirjo Pöyhiä ja kehityspäällikkö Jaana Tiimonen kertoivat kuulumisia pohjoismaisten palvelukeskusten johdon tapaamisesta marraskuussa. Yhteistyö palvelukeskusten välillä on iivistynyt ja Suomi ja Norja ovat edelläkävijöitä monessa asiassa, mm. mobiilisovellusten kehittämisessä ja käytössä.

Lopuksi Pirjo Pöyhiä kertoi lyhyesti Palkeiden taloustilanteesta, joka on vakaa. Toimintamenot vuodelta 2017 ovat jäämässä alle budjetoidun.

Seuraavat asiakasneuvottelukunnan kokoukset pidetään 4.4. ja 12.6.2018.