Kiitos asiakkaille ruusuista ja risuista

02.07.2018

Asiakkaat ovat arvokkain tietolähteemme, kun haluamme kehittää palvelujamme. Asiakastyytyväisyys-tutkimuksen avulla todennamme palveluidemme toimivuutta suhteessa asiakkaan odotuksiin.

Mittauksen avulla saamme tietoa asioista, joihin asiakkaat ovat palveluprosessissa ja toiminnassamme tyytyväisiä tai tyytymättömiä, sekä siitä, minkälaisia ajatuksia asiakkailla on palveluprosessien kehittämisestä.

Palkeet mittaa asiakastyytyväisyyttä kerran vuodessa. Tänä vuonna kyselyyn vastasi huhti-toukokuussa 770 yhteyshenkilöä tai johdon edustajaa. Osa kysymyksistä on kaikille samoja ja osa valitaan sen mukaan, mistä palveluista vastaajalla on eniten kokemusta.

Suunta ylös päin

Kyselyn vastaukset osoittavat, että olemme pystyneet parantamaan ja kehittämään palveluitamme ja tyytyväisyys on lähtenyt nousuun. Tästä voi iloita, ovathan tyytyväiset asiakkaat yksi strateginen tavoitteemme. Ilahduttavaa on myös se, että asiakkaat antavat parhaimmat arviot osiossa ”innostunut ja osaava henkilöstö”. Lämpimät kiitokset kaikille kyselyyn vastanneille

Tiivis yhteydenpito ja asiakasvastuullisen kirjanpitäjän rooli saivat myös paljon kiitosta. Totta onkin, että mitä paremmin ja syvemmin tunnemme asiakkaamme, sitä paremmin voimme ymmärtää heidän tarpeitaan ja kehittää palveluja.

Avoimuutta yhteydenpitoon

Vastauksissa korostettiin, että Palkeiden tulee varmistaa nykyisten palvelujensa laatu ja henkilöstönsä osaamisen ylläpito. Tähän liittyen järjestelmien käyttövarmuuden lisääminen on oleellista. Yhdessä olemme tunnistaneet tarpeen entistä aktiivisemmalle ja ennakoivammalle yhteistyölle. Lupaamme nostaa ongelmat heti yhdessä selviteltäväksi ja antaa asiakkaalla enemmän väliaikatietoa asioiden etenemisestä.

Otamme kiitollisena vastaan saamamme palautteen ja pyrimme jatkuvasti parantamaan palvelujamme ja kehittämään niitä yhteistyössä asiakkaidemme kanssa. Kun puimme yhdessä antamaanne palautetta, saamme yksiköissä konkreettisia toimenpiteitä oman työn tueksi ja asiakastyytyväisyyden parantamiseksi.

Maailma ympärillämme muuttuu kovaa vauhtia ja luo uusia haasteita sekä Palkeille että asiakkaillemme. Jatketaan yhteisellä polulla toisiamme kuunnellen ja yhdessä kehittäen. Tekemistä riittää meille kaikille, mutta nyt on aika nauttia lomasta ja kerätä voimia syksyn varalle. Rentouttavaa kesälomaa kaikille!

Blogin kirjoittaja Tuula Holappa toimii Palkeiden asiakkuusjohtajana.