Kokenut sparrauskumppani tuo varmuutta ja helpotusta rekrytointeihin
20.08.2019

Palkeiden kautta kulkee vuodessa satoja rekrytointeja, jotka ovat kartuttaneet rekrytointipalvelun henkilöstön asiantuntemusta. He voivat auttaa virastoja rekrytoinneissa monessa eri vaiheessa aina hakuilmoitusteksteistä nimitysmuistoin luonnokseen.
”Mitä paremmin asiakas voi ennakoida asiantuntijapalvelujen tarvetta, sitä paremmin voimme tukea heitä rekrytointiprosessissa. Voimme auttaa esimerkiksi jo prosessin alussa hakuilmoituksen laatimisessa ja parhaiden ilmoituskanavien valinnassa”, Tiia mainitsee.
Yksi esimiehen aikaa säästävistä palveluista on hakemusten pisteyttäminen tai hakijoiden karsinta.
”Rekrytointipalvelu voi tuolloin pisteyttää hakijat asiakkaan kriteerien perusteella ja suositella esim. 5 parasta haastateltavaksi tai vaihtoehtoisesti jaotella hakemukset ei-, ehkä- ja kyllä-pinoihin”.
”Haastattelutilanteessa asiakas voi hyödyntää rekrytointipalvelua paitsi muistiinpanojen kirjaajana myös keskustelukumppanina. Haastattelun jälkeen voidaan jutella siitä, mikä hakijassa oli hyvää ja mikä herätti kysymyksiä? Voimme myös toimia haastattelutilanteessa ulkopuolisena ”neutraalina” asiantuntijana. Työhönottohaastatteluista on rekrytointipalveluun kertynyt paljon kokemusta ja saamme tietoomme myös ketkä tulivat valituiksi. Rekrytointipalvelujen työhaastattelukokemus tuo näin asiakkaalle lisäarvoa, emme kuitenkaan peri näistä huomioista lisämaksua”, Tiia toteaa.
Ison ajansäästön asiakas saa Palkeiden luonnostelemasta nimitysmuistiosta vertailuineen.
”Palkeet tekee raakatyön, mutta asiakas tietysti vastaa viime kädessä muistion sisällöstä. Tavoitteenamme on helpottaa esimiehen työtaakkaa sellaisten tehtävien osalta, joissa ei tarvita esimiehen päätöksentekoa.”
Palkeiden rekrytointipalveluissa Tiia Vahvelaisen tiimissä työskentelee tällä hetkellä 7 rekrytoinnin ammattilaista ja tiimiin on luvassa täydennystä vielä syksyn aikana.