Skip to main content

Virtaviivaistettu Kieku-sopimus edistää ketterää kehittämistä ja kustannusten ennakointia

14.08.2019

Palkeiden ja CGI:n välinen uusi sopimus Kiekun ylläpito- ja kehityspalveluista astuu voimaan 1.9.2019. Sopimus haastaa sekä Palkeet että CGI:n tuottamaan palvelua aiempaa tehokkaammin ja ketterämmin, jotta sovitut ratkaisuajat pystytään toteuttamaan.

Palkeiden ja CGI:n välinen uusi sopimus Kiekun ylläpito- ja kehityspalveluista astuu voimaan 1.9.2019.

Sopimus haastaa sekä Palkeet että CGI:n tuottamaan palvelua aiempaa tehokkaammin ja ketterämmin, jotta sovitut ratkaisuajat pystytään toteuttamaan. Sopimuksen myötä CGI siirtyy käyttämään Palkeiden Pointti-palvelunhallintajärjestelmää. Näin saadaan karsittua pois viiveet, jotka ovat aiheutuneet palvelupyyntöjen siirtämisestä järjestelmästä toiseen.

 

Tämän lisäksi Kiekun roolitukset ja prosessit tarkennetaan, jotta mm. kehitystyön sujuvuutta saadaan nykyisestä parannettua. Reagointi- ja ratkaisuajat lyhenevät merkittävästi, kun kiireellisimmissä tapauksissa ratkaisuajat lyhenevät päivistä tunteihin. ”Tarkoituksena on tuottaa ennen kaikkea entistä laadukkaampaa palvelua ja päästä nopeampaan toimitussykliin. Toteutuessaan tämä näkyy asiakkaillemme Kieku-järjestelmän käytettävyyden selkeänä parantumisena”, kertoo Palkeiden teknologiajohtaja Juha Koljonen.  

 

Uuden sopimuksen laskutusperusteita on muutettu siten, että Kieku-järjestelmän ylläpito ja kehitys on eriytetty toisistaan. ”Ylläpito on jatkossa selkeästi kiinteään kuukausilaskutukseen perustuvaa, mikä helpottaa kustannuskehityksen ennakointia sekä Palkeissa että asiakkaillamme”, Koljonen lisää.