Siirry sisältöön

Blogi

Ihana, kamala palaute − negatiivinen on positiivista

19.10.2021 | Anu Kivini | Blogi, Meillä töissä, Palkeet

Elämme aikaa, kun kuulemme innostuneita viestejä negatiivisista testituloksista. Vau, mitä burbee-hyppyjä (hyppy alas – rinta maahan - hyppy ylös, jatka!), kun en ole ehtinyt tartuttaa ketään eikä tarvitse kontaktoida mahdollisia altistuneita. Ja ”terveen paperit”, onhan sekin aikamoista. Mutta onko negatiivisessa mitään muuta positiivista?


Asiantuntijuus arjessa

13.09.2021 | Pia Jaakkola | Blogi, Meillä töissä, Palkeet

Asiantuntijuutta ei ole vain se, että tukka putkella rientää palaverista toiseen ja yksin suorittaa asioita. Asiantuntijuutta on se, että rohkeasti katsoo tulevaan, hyödyntää omia ja muiden vahvuuksia toimien ratkaisukeskeisesti yhteistyössä eri verkostoissa.


Tiedonhallinta ei ole siivouspäivän urakka

25.08.2021 | Elina Sorsa | Blogi, Digitalisaatio, Palvelut, Tuki- ja ylläpitopalvelut, Yhdessä kehittäen

Tieto asuu organisaatioissa monenlaisessa muodossa: sitä on päätöksissä ja virallisissa asiakirjoissa, järjestelmien määrittelydokumenteissa, ryhmien ja tiimien työohjeissa, hiljaisena tietona asiantuntijoiden mielessä ja bitteinä tietojärjestelmissä.


Työn merkityksellisyyden lähteillä

29.01.2021 | Marianne Muukkonen | Blogi, Henkilöstöpalvelut, Kehittyvät järjestelmät , Organisaatio, Palvelut, Talouspalvelut, Tuki- ja ylläpitopalvelut, Uudistuva palvelu, Uudistuva työ, Uudistuva työ, Vastuullisuus, Yhdessä kehittäen

Työn merkityksellisyyden kokeminen ja siihen liittyvät asiat ovat kiinnostaneet minua jo pitkään. Vaikutuin Douglas Murray MgGregorin artikkelista: “The Human Side of Enterprise”, jossa MgGregor pohti motivaatiotekijöitä ja miten organisaatiossa voidaan vaikuttaa näihin. Vaikuttamalla ylemmän tason motivaatiotekijöihin, voisimme lisätä työhyvinvointia ja merkityksellisyyden kokemusta työpaikoilla.


Siis saako sinne soittaa?

11.11.2020 | Mari Eerikäinen | Blogi,

Tässä kuussa tulee 6 vuotta täyteen Palkeissa – juhlapäivä! Ennen Palkeita työskentelin 7 vuotta yliopistojen palvelukeskus Certiassa, joten palvelukeskuskokemusta on kertynyt sen verran, että jos ei ihan muistelmateosta vielä kannata kirjoitella, niin muistella ainakin voi.