Siirry sisältöön

Blogi

Antoisia asiakastapaamisia

06.02.2020 | Tuomas Watia | Asiakkaat, Blogi, Palvelut, Yhdessä kehittäen

Asiakasyhteistyössä oli kiireinen aika loppuvuodesta. Palkeet tapasi periaatteessa kaikkien asiakkaiden johtajat jokavuotisissa niin kutsutuissa asiakkuuden ohjausryhmän kokouksissa. Aina loppuvuoden aikana Palkeissa valmistuu asiakaskohtainen hinnoittelu ja mm. tätä kokonaisuutta on tärkeää käydä asiakkaiden kanssa lävitse.


Mentorointi maksaa vaivan!

27.01.2020 | Mari Eerikäinen | Asiakkaat, Meillä töissä, Palkeet, Yhdessä kehittäen

Aikuisten ohjaus on lisääntynyt 2000-luvulla voimakkaasti, vaikkakin sen muodot ovat vielä melko hajanaisia. Yksi työelämäohjauksen alue on mentorointi, joka on tavoitteellinen keino oman työn ja ammatillisen osaamisen kehittämiseen.


Into pinkeenä töissä

21.11.2019 | Mari Eerikäinen | Blogi, Meillä töissä, Organisaatio, Palkeet, Uudistuva työ, Uudistuva työ, Yhdessä kehittäen

Minulla on ilo saada toimia esimiehenä työhönsä motivoituneessa palvelutiimissä, jossa koetaan vahvaa työn imua. Työn imu näkyy siinä, että tiimiläisten välillä vallitsee luottamus ja erilaisia mielipiteitä arvostetaan ja kuunnellaan. Työn imu tulee esille myös tiimin itseohjautuvuudessa ja muodollisen työroolin ylittävässä toiminnassa.


Ikääntyvä työntekijä - uhka vai mahdollisuus

10.09.2019 | Mari Eerikäinen | Blogi, Henkilöstöpalvelut, Palvelut, Uudistuva työ, Vastuullisuus

Työurien pidentäminen tukemalla ikääntyvien työssä jaksamista ja saada nuoret aikaisemmin työelämään on tärkeää, jotta työssäkäyvien huoltotaakka jakaantuisi useammille hartioille. Organisaatioiden ikätietoisuus vaihtelee olemattomasta ikätietoisuudesta ikääntyneiden pitämiseen mahdollisuutena. Ikääntyneet työntekijät ovat työpaikan voimavara taitoineen ja tietoineen.


Pari sanaa palautteesta

02.08.2019 | Mari Eerikäinen | Blogi, Henkilöstöpalvelut, Palkeet, Uudistuva työ

Tutkimusten mukaan lähes jokainen ihminen toivoo saavansa työstänsä suoraa ja täsmällistä palautetta ja enemmän kuin on sitä toistaiseksi saanut. Ilman palautetta työntekijä ei voi tietää, onko onnistunut tehtävässään, vaikka itseään arvioimalla voi niin olettaa. Kannustavan palautteen saaminen johtaa onnistumisen ja edistymisen tunteeseen, joka lisää itsetuntoa, innostaa jatkamaan ja vahvistaa kokemuksen tunnetta tehdyn työn merkityksellisyydestä, joilla on yhdessä työhyvinvointia lisäävä vaikutus.