Uudistuvat ja monipuoliset henkilöstöpalvelut

Palkeet tarjoaa asiakkailleen monipuoliset henkilöstöpalvelut mm. palkanlaskentaan, palvelussuhteen hallintaan ja rekrytointiprosessin tukeen. Peruspalvelut ovat tarjolla kaikille asiakkaille valtionhallinnon ohjeistusten ja toimintatapojen mukaisesti. Lisäpalvelut ovat tilattavissa erikseen, ja niistä sovitaan aina yhteistyössä asiakkaan kanssa.

Palkkaus, palkitseminen ja palvelussuhteen hallinta

Henkilöstöpalvelujen ydin ovat kattavat palvelussuhteen hallinnan ja palkanlaskennan palvelut. Palvelussuhteen hallinnan palvelut sisältävät palvelussuhteen perustamiseen, ylläpitoon ja päättämiseen liittyvät toiminnot, palvelusaikalaskennan ja nimikirjojen ylläpitämisen. Palkan- ja palkkiolaskennan palvelut sisältävät kattavasti palkan ja palkkioiden laskentaan, vuosilomiin ja poissaoloihin liittyvät toiminnot.

Yhteinen, sähköinen portaali tarjoaa palkansaajalle mahdollisuuden reaaliaikaiseen omien tietojen hallintaan sekä esimiehille monipuolisiin raportteihin. Asiakkaat saavat helposti asiantuntevan tuen palvelujen käyttöön.

Uudistuva palvelu

  • Mobiilipalvelujen kehttäminen
  • Portaalin lomakkeiden käytettävyyden parantaminen
  • Kattavampi kokonaispalvelu
  • Automaation hyödyntäminen palvelujen eri vaiheissa

Peruspalvelut

  • Palvelussuhteen hallinta
  • Palkanlaskenta
  • Organisaatiorakenteen luominen ja ylläpito

Lisäpalvelut

  • Palkansaajan neuvontapalvelu (valikoimassa 1.10.2018 alkaen)
  • Ajanhallinta
  • Palkasta perittävät muut kuin lakisääteiset erät

 

Palkansaajan neuvontapalvelu, palveluvalikoimassa 1.10.2018 alkaen

Palkansaajan neuvontapalvelu tarjoaa palkansaajalle asiantuntevaa tukea ja neuvontaa keskitetysti. Palvelu sisältää palkansaajan omaan palvelussuhteeseen ja omaan palkanmaksuun liittyvien asioiden perehdytystä, neuvontaa ja ohjeistusta. Palvelu on tarkoitettu kaikille viraston palkan- ja palkkionsaajille. 

Kyseessä on lisäpalvelu ja palvelun käyttöönotto voidaan tehdä vaiheistetusti. Käyttöönottoon on hyvä varata aikaa 2-3 kuukautta. Käyttöönotosta sovitaan yhdessä asiakkaan ja Palkeiden kanssa. Asiakasvirasto ohjeistaa palkansaajiaan palvelun käyttämisestä ja virastolla käytössä olevista yhteydenottokanavista Palkeisiin. Lisäpalvelun käyttöönoton edellytyksenä on, että asiakkaalle tuotettava peruspalvelu on hyvällä tasolla.

Palkansaajan neuvontapalvelun osa-alueita ovat:

Perehdytys: Uusien työntekijöiden perehdytys Kiekun käyttöön.

Neuvonta ja ohjeistus: Neuvontaa ja ohjeistusta Kiekun käyttöön.

Poissaolot: Palkansaajan neuvonta poissaoloihin liittyvissä asioissa. 

Vuosilomat: Neuvontaa vuosilomiin liittyvissä asioissa

Ajanhallinta ja CATS: Neuvontaa työaikoihin liittyvissä asioissa, työajankohdentamiseen liittyvää teknistä tukea sekä ajanhallintaan, että työaikakirjauksiin (CATS).

Palvelussuhteen päättyminen: Tukea palkansaajalle palvelussuhteen päättymistilanteissa viimeisen työpäivän määrittämisessä.

Palkanlaskenta: Verokortit ja ay-jäsenmaksujen perintään liittyvien dokumenttien vastaanotto ja käsittely sekä yleinen palkanlaskentaan liittyvä neuvonta. 

Muut tehtävät: Palkansaajalta tulevien pyyntöjen vastaanotto ja käsittely mm. nimikirjanotteiden ja palkkatodistusten toimittamisesta

Lue lisää palkansaajan neuvontapalvelusta
Mikäli kiinnostuit palvelusta, ota yhteyttä omaan asiakkuuspäällikköösi.

Rekrytointi

Käytettävissä on kaksi lisäpalvelua:

  • Rekrytointipalvelu
  • Valtion yhteisilmoittelu

Hakuilmoituksesta rekrytoinnin raportointiin

Rekrytointipalvelu kattaa koko prosessin alusta loppuun hakuilmoituksen suunnittelusta rekrytoinnin raportointiin saakka. Palkeet voi hoitaa prosessista myös vain osan, jolloin rekrytointipalvelu suunnitellaan kunkin asiakkaan tarpeen mukaiseksi kokonaisuudeksi. Palvelusta sovitaan joustavasti rekrytointi kerrallaan, mitä palvelun osa-alueita asiakas haluaa käyttää.

Palkeet hyödyntää sosiaalista mediaa ja videohaastattelupalvelua rekrytointipalvelussaan. Asiakkailla on mahdollisuus ottaa palvelut helposti käyttöönsä joko osana Palkeiden rekrytointipalvelua tai käyttämällä vain kyseistä palvelua ja muutoin hoitamalla rekrytoinnin itse. Palkeet laskuttaa asiakasvirastoja palvelujen käytöstä erillisen hinnaston mukaisesti. Käytettävissä olevia palveluita ovat mm.: Valtiolle.fi, Oikotie.fi, Duunitori.fi, Monster.fi sekä RecRight-videohaastattelupalvelu.

Katso videolta Tilastokeskuksen Tarja Kanervon ja Pirkko Härön kokemuksia rekrytointipalvelusta.

Valtion yhteisilmoittelu

Yhteisilmoittelulla näkyvyyttä ja kustannussäästöjä

Valtion yh­teis­il­moit­te­lun vahvuuksia ovat kustannussäästöt ja valtion näkyvyys työnantajana. Ly­hy­t, na­pa­kas­ti il­mais­tu avoin teh­tä­vä ni­pu­tet­tu­na yh­teen mui­den kiin­nos­ta­vien teh­tä­vien kans­sa ei jää huo­maa­mat­to­mak­si. Yh­teis­il­moi­tus toi­mii myös sil­ta­na Val­ti­ol­le.fi-pal­ve­luun, jos­ta lu­ki­ja löy­tää vi­ral­li­sen haku­il­moi­tuk­sen. Yh­teis­il­moit­te­lu vah­vis­taa val­ti­on yh­teis­tä brän­diä ja Val­ti­ol­le.fi-pal­ve­lun tun­net­tui­suut­ta, ja mai­nos­taa sa­mal­la kaik­kia mui­ta­kin pal­ve­lus­sa avoin­na ole­via teh­tä­viä. Pal­ve­lu sääs­tää ai­kaa vi­ras­tois­sa, sil­lä avoi­men teh­tä­vän mu­kaan il­moit­ta­mi­nen on no­pe­aa ja help­poa.

Yh­teis­il­moit­te­lu tuo kus­tan­nus­sääs­töä sitä käyt­tä­väl­le vi­ras­tol­le. Kus­tan­nus­sääs­tö­jen to­teu­tu­mis­ta seu­ra­taan myös kon­ser­ni­ta­sol­la. Mi­kä­li val­tio ei käyt­täi­si yh­teis­il­moit­te­lua ja vi­ras­tot hoi­tai­si­vat kai­ken tar­vit­ta­van il­moit­te­lun itse, oli­si­vat kor­vaa­van il­moit­te­lun kus­tan­nuk­set val­ti­ol­le jopa kak­sin-kol­min­ker­tai­set. Koko­nais­sääs­töä val­ti­ol­le syn­tyy usei­ta sa­to­ja tu­han­sia eu­ro­ja vuo­des­sa.

Lue lisää yhteisilmoittelusta täältä

Mäenpää Taina

Kysy lisää palveluistamme:

Prosessipäällikkö, palkanlaskenta ja siihen liittyvät henkilöstöpalvelut

Mäenpää Taina,

puh. 02955 64398,

taina.maenpaa@palkeet.fi

Eerikäinen Mari

Kysy lisää palveluistamme:

Prosessipäällikkö, HRD

Eerikäinen Mari,

puh. 02955 62473,

mari.eerikainen@palkeet.fi

08.11.2018

Ajankohtaista kuva

Osaava, osaamisen hallinnan palvelun kehittäminen etenee

Valtionhallinnon yhteistä Kieku-ratkaisua täydennetään osaamisen hallinnan palveluilla ja niitä tukevalla uudella järjestelmällä. Osaava-palvelu perustuu pilvipalveluna toimivaan S...

Lue lisää >>

29.10.2018

Ajankohtaista kuva

Videohaastattelu tehostaa rekrytointia - kokeile vaikka itse!

Rekrytointi voi olla aikaa vievää puuhaa ja osa siitä kuluu erilaisiin rutiinihommiin, kuten haastattelujen kalenterointiin ja kasvottomien ansioluetteloiden läpikäymiseen. Videon ...

Lue lisää >>

08.08.2018

Blogi kuva

Ajatuksia rekrytoinneista osa 2: Työpaikkahaastattelu on näytönpaikka myös työnantajalle

Onnistuneella työnhakijan haastattelulla on suuri vaikutus varsinaisen rekrytoinnin onnistumiseen mutta myös työnantajamielikuvaan ja hakijakokemukseen. Positiivinen hakijakokemus ...

Lue lisää >>

16.07.2018

Blogi kuva

Rekrytointi: kesäisiä ajatuksia hakijaviestinnästä

Hakijat odottavat säännöllistä viestintää hakuprosessin aikana. Onnistuneen hakijaviestinnän avulla hakijalle voi jäädä positiivinen fiilis organisaatiosta, vaikka ei tulisikaan va...

Lue lisää >>