Skip to main content

Servicekanalerna finns nu tillgängliga i Pointti

08.02.2019

Palkeets centraliserade kundtjänst och Pointti gör det möjligt att slopa kundspecifika servicekanalmeddelanden som publicerats i Paletti.

Med Osaava mot coachande ledarskap

08.02.2019

I år utökas Palkeets serviceutbud för personalförvaltningen med tjänsten Osaava (som fått sitt namn efter finskans Osaajat valtiolla, experter hos staten).

Paletti finns nu i Tiimeri

08.02.2019

Extranätet Paletti, som är avsett för Palkeets kunder och samarbetspartner, flyttades till en ny teknisk plattform i Tiimeri.

Användningsobjekt för mjukvarurobotar blir allt flera

08.02.2019

Mjukvarurobotar används hela tiden för att effektivisera servicen vid nya objekt. Tack vare påminnelser från robotar var antalet ogjorda rese- och kostnadsfakturor hälften mindre än vanligt i december förra året. I början av året börjar en mjukvarurobot granska fakturornas nummer även i Handi-tjänsten.

Behöver du hjälp med dataanalys? Känner du till Kunskapsspurten?

08.02.2019

I projektet Kunskapsspurten skapas en ny slags kultur för kunskapsbaserad ledning inom den offentliga förvaltningen, söks effektivitet genom samarbete och delas kompetens. Palkeets analystjänster producerar enskilda eller upprepade, skräddarsydda analyser för kunders behov. Fråga mer: analysointipalvelut@palkeet.fi

Goda förberedelser gav Handi en fin start hos Lantmäteriverket

05.02.2019

Lantmäteriverket var en av de åtta bokföringsenheter som tog Handi i bruk vid årsskiftet. På ungefär tre veckor har man redan gjort omkring 80 beställningar och behandlat över 500 fakturor i systemet.