Hoppa till innehåll

Effektivitet genom en centraliserad rådgivning för löntagare

03.10.2018

Palkeets personaltjänster utvidgas, då en rådgivningstjänst för löntagare introduceras som en ny tjänst i början av oktober. Rådgivningstjänsten för löntagare erbjuder löntagarna på kundämbetsverken centraliserat sakkunnigt stöd och rådgivning. I tjänsten ingår information, rådgivning och handledning i ärenden som rör löntagarens egen anställning och löneutbetalning. 

”Kundämbetsverken kan frigöra HR-experternas och chefernas arbetstid till andra expertuppgifter genom att centralisera rådgivningen för löntagare i grundläggande frågor, såsom semestrar och löneräkning, till Palkeet”, konstaterar processchef Taina Mäenpää. 

”Rådgivningstjänsten för löntagare har under våren pilottestats tillsammans med kunder, och från början av oktober kommer den att erbjudas som tilläggstjänst i Palkeets utbud av personaltjänster. Vi har fått bra respons på tjänsten från de kunder som deltagit i testerna”, fortsätter Taina.

Rådgivningstjänsten för löntagare kan tas i bruk i faser, och det är bra att reservera två till tre månader för detta.