Skip to main content

Kunderna var aktiva när Pointti togs i bruk

04.12.2017

De första dagarna drog kunderna aktivt nytta av Pointti.

Servicehanteringssystemet Pointti, som ersätter AT, togs i bruk onsdagen den 15 november. Redan på fredagen gjordes 70 procent av serviceförfrågningarna genom systemet. Kunderna har också möjlighet att ringa eller chatta och meddelanden som skickas till serviceepostadresserna bildar automatiskt servicebegäran i systemet.

"Det lyckades väl att ta Pointti i bruk", konstaterar kundservicechef Juha Pennanen.
"Systemets prestationsförmåga klarade utmärkt av att hantera den första ruschen och såväl kunderna som Palkeets användare kunde genast bekanta sig med den nya miljön. Förvisso noterades en del problem med inloggning och den automatiska återställningen av lösenord uppvisade utmaningar men vi fick snabbt bukt med problemen."

Enligt Pennanen har kunderna varit glädjande aktiva med att ge utvecklingsförslag och också Palkeets personal har förmedlat många observationer både vad gäller kunderna och interna funktioner.

"Vi har kommit väl igång och nu fortsätter utvecklingsarbetet tillsammans med kunderna och Palkeet-användarna", konstaterar Juha Pennanen.

Kunderna har lätt att hitta den tjänst de behöver via menyerna på Pointtis ingångssida. Kunderna ser enbart de tjänster de har tillgång till.