Skip to main content

Kundnöjdheten fortfarande på bra nivå

29.05.2019

Palkeets egen årliga kundnöjdhetsundersökning genomfördes i april–maj 2019. Medeltalet för alla punkter i undersökningen var 3,74 (på en skala 1–5). Enligt detta ligger den totala nöjdheten med Palkeets service fortfarande på samma goda nivå som 2018.

Nöjdheten med ekonomitjänsterna hade sjunkit lite och var nu 3,91 (3,92 år 2018). Utvärderingen påverkas av ibruktagandet av den nya tjänsten Handi. Ibruktagandet pågår fortfarande. Också nöjdheten med personaltjänsterna var 3,91; utvärderingen förbättrades en aning från föregående år (+ 0,08).
Av Palkeets tjänster fick bokslut (4,26) och bokföring (4,21) de högsta medeltalen. Största behovet av utveckling ansågs finnas inom stöd- och underhållstjänsterna, som fick 3,74 i medeltal. Överlag var man nöjd med sakkunnigtjänsterna, varav rekryteringstjänster (4,06), rapporteringstjänster (4,03), analystjänster (4,08) och utbildningstjänster (4,07) fick de högsta medeltalen.


”Det var även möjligt att ge öppna svar på kundnöjdhetsundersökningen. Detta gav oss mycket viktig respons både om det som bör utvecklas och det vi lyckats med”, säger direktör Tuula Holappa uppskattande.


Undersökningen skickades ut till en grupp kontaktpersoner och ämbetsverkens ledning på motsvarande sätt som ifjol. Totalt inkom 733 svar.