Hoppa till innehåll

Tips på uträttande av ärenden

För tjänstemän

I frågor om lön och anställning ta i första hand kontakt med kontaktpersonen för personalförvaltningen vid det egna ämbetsverket. Kontakta personalförvaltningen vid ditt före detta ämbetsverk också om din anställning har upphört, du är tjänstledig eller pensionerad.
I frågor om rese- och kostnadsräkningar kan du ta kontakt per e-post, matkalaskut@palkeet.fi, eller per telefon 02955 62730 (vardagar kl. 8–16.15). Polisförvaltningens kontaktuppgifter i frågor som rör rese- och kostnadsräkningar: matkalaskut.poliisit(at)palkeet.fi eller tfn 02955 62720 (vardagar kl. 8–16.15).

För kontaktpersoner och yrkesanvändare

De kundspecifika kontaktkanalerna hittar du i servicekanalmeddelandet i Paletti.
Allmänna instruktioner och kundmaterial finns i Paletti. Anvisningar om Kieku hittar du efter inloggningen under Ohje-pankki (anvisningsbanken) på Kieku-portalens förstasida.

För medborgare

Telefonjouren betjänar i frågor som gäller rättegångskostnader som ska betalas för domstolsärenden vardagar kl. 10–14 på numret 02955 62990 (oikeudenkayntikustannukset(at)palkeet.fi).

För leverantörer

Staten tar endast emot nätfakturor. Om du saknar ett system för att skapa nätfakturor, kan du upprätta dem avgiftsfritt i Postens Nätverkstjänst eller Baswares Supplier portal. Mer information om nätfaktureringen finns här (på webbplatsen finns även länkar till faktureringssystem).
Om du fakturerar Palkeet, klicka här för mer information.