Hoppa till innehåll

AI-projektet har startat

fre 23 aug 2019 15:32:00

Valtori har tillsammans med Accenture och infrastrukturleverantören Tieto drivit framåt byggandet av plattformen för AI-lösningen. Palkeets första användningsfall, styrningen av servicebegäran i Pointti, inleddes redan under verkstäderna som hölls under sommaren. Specificeringsarbetet har fortsatt och användningsfallen håller i nuläget på att gås igenom. Efter översikten kan Accentures och Palkeets experter börja styra servicebegäran i servicehanteringssystemet Pointti med hjälp av artificiell intelligens.

Specificeringsarbetet med användningsfall förknippade med resor inleds vecka 34 i augusti och specificeringsarbetet med användningsfall förknippade med hanteringen av anställningsförhållanden inleds i september.

Tidtabellerna för omsättning av användningsfallen till produktion gås igenom tillsammans med leverantörerna. Målet är att de första användningsfallen ska implementeras ännu under innevarande år.

Palkeets experter har med iver inlett den tekniska utbildningen gällande lösningen för artificiell intelligens i vilken man bland annat får lära sig hur dialogrobotlösningen är uppbyggd. Byggandet av användningsfallen i samarbete med Accentures experter stärker kunskaperna vid Palkeet och lägger grunden för utvecklingen av framtida AI-lösningar.

11.10.2021

Den elektroniska verksamhetsmodellen ePalkkio och resor för att hantera utomstående arvodesräkningar och reseräkningar

Palkeet har som mål i projektet ePalkkio och resor att automatisera hanteringen av arvodesutbetalningsprocessen och hanteringen av utomstående resenärers resekostnader.

17.09.2021

Indikatorer för ekonomi- och personalförvaltningen utformas i samarbete med kunderna

I september har Palkeet och Statskontoret ordnat två verkstäder, där de tillsammans med kunderna har gått igenom hur effektiviteten kan mätas inom statens ekonomi- och personalförv...

15.09.2021

Artificiell intelligens prognostiserar kontering av inköpsfakturor

Antalet användare av Palkeets konteringstjänst ökar. Vid kontering av nätfakturor som hanteras manuellt kommer man framöver att använda sig av artificiell intelligens. Som bäst påg...