Hoppa till innehåll

AI-projektet har startat

fre 23 aug 2019 15:32:00

Valtori har tillsammans med Accenture och infrastrukturleverantören Tieto drivit framåt byggandet av plattformen för AI-lösningen. Palkeets första användningsfall, styrningen av servicebegäran i Pointti, inleddes redan under verkstäderna som hölls under sommaren. Specificeringsarbetet har fortsatt och användningsfallen håller i nuläget på att gås igenom. Efter översikten kan Accentures och Palkeets experter börja styra servicebegäran i servicehanteringssystemet Pointti med hjälp av artificiell intelligens.

Specificeringsarbetet med användningsfall förknippade med resor inleds vecka 34 i augusti och specificeringsarbetet med användningsfall förknippade med hanteringen av anställningsförhållanden inleds i september.

Tidtabellerna för omsättning av användningsfallen till produktion gås igenom tillsammans med leverantörerna. Målet är att de första användningsfallen ska implementeras ännu under innevarande år.

Palkeets experter har med iver inlett den tekniska utbildningen gällande lösningen för artificiell intelligens i vilken man bland annat får lära sig hur dialogrobotlösningen är uppbyggd. Byggandet av användningsfallen i samarbete med Accentures experter stärker kunskaperna vid Palkeet och lägger grunden för utvecklingen av framtida AI-lösningar.

12.05.2021

Automatisering av arvodesräkningar och hanteringen av utomstående resenärers resekostnader

Palkeet har som mål i projektet ePalkkio och resor att automatisera hanteringen av arvodesutbetalningsprocessen och hanteringen av utomstående resenärers resekostnader.

12.05.2021

God respons vid enkäten om kundtillfredsställelse

Palkeets enkät om kundtillfredsställelse genomfördes 16.3–5.4.2021. Enkätens svarsprocent var 24 (år 2020 23 %). Totalt sett var man nöjda med oss och våra tjänster och gav oss vit...

12.05.2021

VMBaro har en central roll för att utveckla kundernas verksamhet

Med VMbaro (statens personalundersökning) kan organisationerna kan mäta och följa upp personalens arbetstillfredsställelse, de närmaste chefernas ledarskapsarbete och hur väl det f...