Hoppa till innehåll

Användningsobjekt för mjukvarurobotar blir allt flera

fre 8 feb 2019 10:02:00


I början av december 2018 hade de statligt anställda ”bara” cirka 14 000 halvfärdiga resefakturor. I regel är de nästan dubbelt så många vid den tiden på året. Här har man fått hjälp av roboten, som i december skickade påminnelser till och med varje vecka.


Med hjälp av påminnelser som roboten skickar till resenärerna har man alltså lyckats effektivisera behandlingen av rese- och kostnadsfakturor i slutet av året i betydlig grad. Från mars till november skickar roboten ut en påminnelse om halvfärdiga rese- och kostnadsfakturor som är över två månader gamla. I december ökar takten och det skickas ut påminnelsemeddelanden om över sju dagar gamla halvfärdiga fakturor en gång i veckan.


Snabb behandling av rese- och kostnadsfakturor gör att resenären har pengarna fortare på sitt konto och säkerställer att kostnaderna beaktas i det innevarande årets bokföring.

 

 

12.05.2021

Automatisering av arvodesräkningar och hanteringen av utomstående resenärers resekostnader

Palkeet har som mål i projektet ePalkkio och resor att automatisera hanteringen av arvodesutbetalningsprocessen och hanteringen av utomstående resenärers resekostnader.

12.05.2021

God respons vid enkäten om kundtillfredsställelse

Palkeets enkät om kundtillfredsställelse genomfördes 16.3–5.4.2021. Enkätens svarsprocent var 24 (år 2020 23 %). Totalt sett var man nöjda med oss och våra tjänster och gav oss vit...

12.05.2021

VMBaro har en central roll för att utveckla kundernas verksamhet

Med VMbaro (statens personalundersökning) kan organisationerna kan mäta och följa upp personalens arbetstillfredsställelse, de närmaste chefernas ledarskapsarbete och hur väl det f...