Skip to main content

Användningsobjekt för mjukvarurobotar blir allt flera

fre 8 feb 2019 10:02:00


I början av december 2018 hade de statligt anställda ”bara” cirka 14 000 halvfärdiga resefakturor. I regel är de nästan dubbelt så många vid den tiden på året. Här har man fått hjälp av roboten, som i december skickade påminnelser till och med varje vecka.


Med hjälp av påminnelser som roboten skickar till resenärerna har man alltså lyckats effektivisera behandlingen av rese- och kostnadsfakturor i slutet av året i betydlig grad. Från mars till november skickar roboten ut en påminnelse om halvfärdiga rese- och kostnadsfakturor som är över två månader gamla. I december ökar takten och det skickas ut påminnelsemeddelanden om över sju dagar gamla halvfärdiga fakturor en gång i veckan.


Snabb behandling av rese- och kostnadsfakturor gör att resenären har pengarna fortare på sitt konto och säkerställer att kostnaderna beaktas i det innevarande årets bokföring.

 

 

13.11.2019

Ajankohtaista kuva

Palkeets processer och förmåga att skapa resultat övertygade Finlands Bank

Finlands Bank har varit Palkeets kund sedan 2017. ”Från första början fick vi en rekommendation från den interna revisionen för hur personal- och ekonomiförvaltningens uppgifter ku...

Läs mera >>

13.11.2019

Ajankohtaista kuva

Pointti har nöjda användare i hela världen

Servicehanteringssystemet Pointti har nu varit i drift i två år. År 2018 kom det till Palkeet 350 000 servicebegäranden genom Pointti. I vårens kundnöjdhetsenkät fick Pointti vitso...

Läs mera >>

13.11.2019

Ajankohtaista kuva

Användningen av HR-tilläggstjänsterna ökar vid Naturresursinstitutet

Naturresursinstitutet har flitigt använt sig av Palkeets HR-tilläggstjänster. Vid förra årsskiftet var de bland de första att ta rådgivningstjänsten för löntagare i bruk, och nu på...

Läs mera >>