Hoppa till innehåll

Effektivitet genom en centraliserad rådgivning för löntagare

ons 3 okt 2018 14:52:00

Palkeets personaltjänster utvidgas, då en rådgivningstjänst för löntagare introduceras som en ny tjänst i början av oktober. Rådgivningstjänsten för löntagare erbjuder löntagarna på kundämbetsverken centraliserat sakkunnigt stöd och rådgivning. I tjänsten ingår information, rådgivning och handledning i ärenden som rör löntagarens egen anställning och löneutbetalning. 

”Kundämbetsverken kan frigöra HR-experternas och chefernas arbetstid till andra expertuppgifter genom att centralisera rådgivningen för löntagare i grundläggande frågor, såsom semestrar och löneräkning, till Palkeet”, konstaterar processchef Taina Mäenpää. 

”Rådgivningstjänsten för löntagare har under våren pilottestats tillsammans med kunder, och från början av oktober kommer den att erbjudas som tilläggstjänst i Palkeets utbud av personaltjänster. Vi har fått bra respons på tjänsten från de kunder som deltagit i testerna”, fortsätter Taina.

Rådgivningstjänsten för löntagare kan tas i bruk i faser, och det är bra att reservera två till tre månader för detta.

 

06.04.2023

Ansvarsrapportering för år 2022

Vi gör i Palkeet den årliga ansvarsrapporteringen enligt Statskontorets rekommendationer. Den första ansvarsrapporteringen gjordes för år 2021. Vid rapporteringen för år 2022 kunde...

22.03.2023

Översikt av Palkeets år 2022

Året 2022 var ett exceptionellt år liksom även de två åren innan. Året rymde bland annat COVID-19 pandemin och återgången därefter till ett nytt normalt liv, och till förändringen ...

20.03.2023

Ingrid Airaksinen-Pejak börjar som chef för ekonomi och upphandlingar-enheten

Ingrid Airaksinen-Pejak börjar som chef för enheten för ekonomi och upphandlingar (Palkeet) den 11 april 2023. Ingrid har en mångsidig bakgrund inom både den privata och den offent...