Skip to main content

Förändringar i ekonomi- och personaltjänsterna

mån 8 okt 2018 13:24:00

Utbudet av ekonomitjänster uppdateras då Handi tas i bruk. Tjänsterna för hantering av utgifter utökas för att täcka servicehelheter för nya upphandlingar för kunder och leverantörer. De tjänster som erbjuds för kunder stödjer de uppgifter som ingår i upphandlings- och beställningsskedet. I tjänsten för leverantörer ingår stöd för ibruktagandet av Handi-tjänsten för leverantörer och utförande av uppgifter kring ibruktagandet tillsammans med leverantören samt stöd vid användningen.

Utbudet av personaltjänster utvidgas när tilläggstjänsten Löntagarrådgivning tas i bruk. Tjänsten erbjuder löntagare sakkunnigt stöd och rådgivning centraliserat. Rådgivningen för löntagare är avsedd för alla lön- och arvodestagare inom ämbetsverket och omfattar information, rådgivning och handledning kring ärenden som rör löntagarens egen anställning och lön. Rådgivningen och handledningen kan gälla exempelvis frånvaro, semestrar, tidshantering, avslutande av en anställning eller löneräkning. Det är fråga om en tilläggstjänst, och ibruktagandet kan göras stegvis. Tjänsten bygger på att Palkeet har en överblick över löntagarens uppgifter och olika skeden av karriären.

Palkeets experttjänster utökas då analystjänster introduceras. Tjänsten får fyra moduler: analytikertjänster, självserviceanalys, standardanalyser och datagränssnitt. Analytikertjänsten är nu tillgänglig som den första av dessa. Genom den erbjuder Palkeet sina experters kompetens för kundens bruk. Palkeets dataanalytiker hittar tillsammans med kunden svar på kundens olika informationsbehov. Tjänsten bygger på den information om ekonomi och personalförvaltning som samlas in genom Palkeets grundverksamhet, och kan berikas med andra kunduppgifter.

Servicebeskrivningarna har uppdaterats

Servicebeskrivningarna för våra kunder har uppdaterats för att motsvara situationen den 1 oktober 2018 och de uppdaterade beskrivningarna finns under Palvelut i Paletti (i Palkeets extranet-tjänst, som kräver separata inloggningsuppgifter). I samband med uppdateringen av servicebeskrivningarna har leveranstiderna för tjänsterna förenhetligats. Leveranstiderna är framöver 1 dygn, 2 dygn, 5 dygn eller en separat överenskommen tid. I servicebeskrivningarna anges ”Pointti” för de tjänster vars begäranden passerar genom Pointti, och leveranstiderna kan följas med hjälp av Pointtis rapportering.

13.11.2019

Ajankohtaista kuva

Palkeets processer och förmåga att skapa resultat övertygade Finlands Bank

Finlands Bank har varit Palkeets kund sedan 2017. ”Från första början fick vi en rekommendation från den interna revisionen för hur personal- och ekonomiförvaltningens uppgifter ku...

Läs mera >>

13.11.2019

Ajankohtaista kuva

Pointti har nöjda användare i hela världen

Servicehanteringssystemet Pointti har nu varit i drift i två år. År 2018 kom det till Palkeet 350 000 servicebegäranden genom Pointti. I vårens kundnöjdhetsenkät fick Pointti vitso...

Läs mera >>

13.11.2019

Ajankohtaista kuva

Användningen av HR-tilläggstjänsterna ökar vid Naturresursinstitutet

Naturresursinstitutet har flitigt använt sig av Palkeets HR-tilläggstjänster. Vid förra årsskiftet var de bland de första att ta rådgivningstjänsten för löntagare i bruk, och nu på...

Läs mera >>