Skip to main content

Korrigeringar av Kieku-systemet sätts i produktion allt smidigare

fre 23 nov 2018 08:56:00

Från början av 2019 ändras versionsprocessen i Kieku så att mellanversioner (3 st./år) som kompletterat de egentliga nya versionerna (4 st./år) slopas helt. Mellanversionerna ersätts med korrigeringar som sätts i produktion varje vecka (med undantag för juli). Fel kan korrigeras varje vecka i Hanteringen av anställningsförhållanden (SAP HCM) samt i Kieku-portalen, Arbetstidshanteringen (SAP CATS), Kieku ekonomiförvaltningen (SAP Fico) och Rapporteringen (SAP BI). Tack vare den nya verksamhetsmodellen får kunderna snabbare och utan användningsavbrott tillgång till korrigeringarna.

Kunderna informeras fortsättningsvis via servicebegäran om korrigeringar och lösningar avseende enskilda produktionsfel som anmälts med en servicebegäran i Pointti. Om ändringar som gäller alla användare eller en större målgrupp informeras separat.

Korrigeringar av produktionsfel förs in i Lönerna, Beräkningen av anställningstid, Semesterplaneringen samt Kiekus anslutningar och hantering av användarbehörigheter fortfarande huvudsakligen i samband med egentliga versionspublikationer.

”Vi är mycket nöjda med att vi har åstadkommit denna ändring i verksamhetssättet med systemleverantören. Att korrigeringarna i Kieku sätts i produktion allt snabbare gagnar i synnerhet våra kunder”, säger processchefen för ändrings- och publikationshantering Marjo Rättyä.

Tidpunkterna för när nya versioner publiceras under 2019 samt mer information om utvecklingen av Kieku finns på vår webbplats.

13.11.2019

Ajankohtaista kuva

Palkeets processer och förmåga att skapa resultat övertygade Finlands Bank

Finlands Bank har varit Palkeets kund sedan 2017. ”Från första början fick vi en rekommendation från den interna revisionen för hur personal- och ekonomiförvaltningens uppgifter ku...

Läs mera >>

13.11.2019

Ajankohtaista kuva

Pointti har nöjda användare i hela världen

Servicehanteringssystemet Pointti har nu varit i drift i två år. År 2018 kom det till Palkeet 350 000 servicebegäranden genom Pointti. I vårens kundnöjdhetsenkät fick Pointti vitso...

Läs mera >>

13.11.2019

Ajankohtaista kuva

Användningen av HR-tilläggstjänsterna ökar vid Naturresursinstitutet

Naturresursinstitutet har flitigt använt sig av Palkeets HR-tilläggstjänster. Vid förra årsskiftet var de bland de första att ta rådgivningstjänsten för löntagare i bruk, och nu på...

Läs mera >>