Hoppa till innehåll

Korrigeringar av Kieku-systemet sätts i produktion allt smidigare

fre 23 nov 2018 08:56:00

Från början av 2019 ändras versionsprocessen i Kieku så att mellanversioner (3 st./år) som kompletterat de egentliga nya versionerna (4 st./år) slopas helt. Mellanversionerna ersätts med korrigeringar som sätts i produktion varje vecka (med undantag för juli). Fel kan korrigeras varje vecka i Hanteringen av anställningsförhållanden (SAP HCM) samt i Kieku-portalen, Arbetstidshanteringen (SAP CATS), Kieku ekonomiförvaltningen (SAP Fico) och Rapporteringen (SAP BI). Tack vare den nya verksamhetsmodellen får kunderna snabbare och utan användningsavbrott tillgång till korrigeringarna.

Kunderna informeras fortsättningsvis via servicebegäran om korrigeringar och lösningar avseende enskilda produktionsfel som anmälts med en servicebegäran i Pointti. Om ändringar som gäller alla användare eller en större målgrupp informeras separat.

Korrigeringar av produktionsfel förs in i Lönerna, Beräkningen av anställningstid, Semesterplaneringen samt Kiekus anslutningar och hantering av användarbehörigheter fortfarande huvudsakligen i samband med egentliga versionspublikationer.

”Vi är mycket nöjda med att vi har åstadkommit denna ändring i verksamhetssättet med systemleverantören. Att korrigeringarna i Kieku sätts i produktion allt snabbare gagnar i synnerhet våra kunder”, säger processchefen för ändrings- och publikationshantering Marjo Rättyä.

Tidpunkterna för när nya versioner publiceras under 2019 samt mer information om utvecklingen av Kieku finns på vår webbplats.

12.05.2021

Automatisering av arvodesräkningar och hanteringen av utomstående resenärers resekostnader

Palkeet har som mål i projektet ePalkkio och resor att automatisera hanteringen av arvodesutbetalningsprocessen och hanteringen av utomstående resenärers resekostnader.

12.05.2021

God respons vid enkäten om kundtillfredsställelse

Palkeets enkät om kundtillfredsställelse genomfördes 16.3–5.4.2021. Enkätens svarsprocent var 24 (år 2020 23 %). Totalt sett var man nöjda med oss och våra tjänster och gav oss vit...

12.05.2021

VMBaro har en central roll för att utveckla kundernas verksamhet

Med VMbaro (statens personalundersökning) kan organisationerna kan mäta och följa upp personalens arbetstillfredsställelse, de närmaste chefernas ledarskapsarbete och hur väl det f...