Hoppa till innehåll

Kunderna var aktiva när Pointti togs i bruk

mån 4 dec 2017 13:34:00

Servicehanteringssystemet Pointti, som ersätter AT, togs i bruk onsdagen den 15 november. Redan på fredagen gjordes 70 procent av serviceförfrågningarna genom systemet. Kunderna har också möjlighet att ringa eller chatta och meddelanden som skickas till serviceepostadresserna bildar automatiskt servicebegäran i systemet.

"Det lyckades väl att ta Pointti i bruk", konstaterar kundservicechef Juha Pennanen.
"Systemets prestationsförmåga klarade utmärkt av att hantera den första ruschen och såväl kunderna som Palkeets användare kunde genast bekanta sig med den nya miljön. Förvisso noterades en del problem med inloggning och den automatiska återställningen av lösenord uppvisade utmaningar men vi fick snabbt bukt med problemen."

Enligt Pennanen har kunderna varit glädjande aktiva med att ge utvecklingsförslag och också Palkeets personal har förmedlat många observationer både vad gäller kunderna och interna funktioner.

"Vi har kommit väl igång och nu fortsätter utvecklingsarbetet tillsammans med kunderna och Palkeet-användarna", konstaterar Juha Pennanen.

Kunderna har lätt att hitta den tjänst de behöver via menyerna på Pointtis ingångssida. Kunderna ser enbart de tjänster de har tillgång till.

10.11.2022

Vad ska man beakta i upphandlingsskedet i transformationsprojekt?

Upphandlingsskedet är en viktig del av beredningen och en välplanerad och välgenomförd upphandling är en förutsättning för att projektet ska lyckas. Inom den offentliga sektorn stä...

08.11.2022

Hur det går hos oss

Vid Palkeet sporrar vi både anställda och chefer att ge respons till varandra och att föra en ständig diskussion om bland annat arbetets mål, uppnåendet av målet och orken i arbete...

21.10.2022

Tillförlitlighet och flexibla arbetssätt – Vid Palkeet är målet med hybridarbete att göra produktionen av tjänster och Palkeet-anställdas vardag smidigare

Den långa undantagstiden och det tidigare distansarbetet har påvisat att vårt arbete fungerar smidigt också på distans. Under coronatiden ökade totalresultatet för vår arbetsnöjdhe...