Hoppa till innehåll

Kunderna var aktiva när Pointti togs i bruk

mån 4 dec 2017 13:34:00

Servicehanteringssystemet Pointti, som ersätter AT, togs i bruk onsdagen den 15 november. Redan på fredagen gjordes 70 procent av serviceförfrågningarna genom systemet. Kunderna har också möjlighet att ringa eller chatta och meddelanden som skickas till serviceepostadresserna bildar automatiskt servicebegäran i systemet.

"Det lyckades väl att ta Pointti i bruk", konstaterar kundservicechef Juha Pennanen.
"Systemets prestationsförmåga klarade utmärkt av att hantera den första ruschen och såväl kunderna som Palkeets användare kunde genast bekanta sig med den nya miljön. Förvisso noterades en del problem med inloggning och den automatiska återställningen av lösenord uppvisade utmaningar men vi fick snabbt bukt med problemen."

Enligt Pennanen har kunderna varit glädjande aktiva med att ge utvecklingsförslag och också Palkeets personal har förmedlat många observationer både vad gäller kunderna och interna funktioner.

"Vi har kommit väl igång och nu fortsätter utvecklingsarbetet tillsammans med kunderna och Palkeet-användarna", konstaterar Juha Pennanen.

Kunderna har lätt att hitta den tjänst de behöver via menyerna på Pointtis ingångssida. Kunderna ser enbart de tjänster de har tillgång till.

06.04.2023

Ansvarsrapportering för år 2022

Vi gör i Palkeet den årliga ansvarsrapporteringen enligt Statskontorets rekommendationer. Den första ansvarsrapporteringen gjordes för år 2021. Vid rapporteringen för år 2022 kunde...

22.03.2023

Översikt av Palkeets år 2022

Året 2022 var ett exceptionellt år liksom även de två åren innan. Året rymde bland annat COVID-19 pandemin och återgången därefter till ett nytt normalt liv, och till förändringen ...

20.03.2023

Ingrid Airaksinen-Pejak börjar som chef för ekonomi och upphandlingar-enheten

Ingrid Airaksinen-Pejak börjar som chef för enheten för ekonomi och upphandlingar (Palkeet) den 11 april 2023. Ingrid har en mångsidig bakgrund inom både den privata och den offent...