Hoppa till innehåll

Kundnöjdheten fortfarande på bra nivå

ons 29 maj 2019 14:16:00

Nöjdheten med ekonomitjänsterna hade sjunkit lite och var nu 3,91 (3,92 år 2018). Utvärderingen påverkas av ibruktagandet av den nya tjänsten Handi. Ibruktagandet pågår fortfarande. Också nöjdheten med personaltjänsterna var 3,91; utvärderingen förbättrades en aning från föregående år (+ 0,08).
Av Palkeets tjänster fick bokslut (4,26) och bokföring (4,21) de högsta medeltalen. Största behovet av utveckling ansågs finnas inom stöd- och underhållstjänsterna, som fick 3,74 i medeltal. Överlag var man nöjd med sakkunnigtjänsterna, varav rekryteringstjänster (4,06), rapporteringstjänster (4,03), analystjänster (4,08) och utbildningstjänster (4,07) fick de högsta medeltalen.


”Det var även möjligt att ge öppna svar på kundnöjdhetsundersökningen. Detta gav oss mycket viktig respons både om det som bör utvecklas och det vi lyckats med”, säger direktör Tuula Holappa uppskattande.


Undersökningen skickades ut till en grupp kontaktpersoner och ämbetsverkens ledning på motsvarande sätt som ifjol. Totalt inkom 733 svar.

04.07.2022

Tjänsten eArvode och resor gör hanteringen av arvodes- och resefakturor smidigare

Under våren har vi testat tjänsten eArvode och resor genom ett pilotförsök med fyra kunder: Institutet för hälsa och välfärd, Centralen för undersökning av olyckor, Räddningsinstit...

09.06.2022

Från automation till Ä-studion – Massor med aktuella ärenden på ekonomi- och personalförvaltningens kontaktpersondagar

I år ordnades ekonomi- och personalförvaltningens kontaktpersondagar den 18 och 19 maj. Cirka 500 personer deltog i de virtuella tillställningarna på båda dagarna. Under tillställn...

09.06.2022

Det ska bli möjligt att hantera utbildningar i Osaava-systemet

År 2021 kartlade vi behovet av ett verktyg för hantering av utbildningar hos våra kunder som använder Osaava. På basis av kartläggningen utreder vi upphandlingen av ett verktyg för...