Hoppa till innehåll

Kundnöjdheten fortfarande på bra nivå

ons 29 maj 2019 14:16:00

Nöjdheten med ekonomitjänsterna hade sjunkit lite och var nu 3,91 (3,92 år 2018). Utvärderingen påverkas av ibruktagandet av den nya tjänsten Handi. Ibruktagandet pågår fortfarande. Också nöjdheten med personaltjänsterna var 3,91; utvärderingen förbättrades en aning från föregående år (+ 0,08).
Av Palkeets tjänster fick bokslut (4,26) och bokföring (4,21) de högsta medeltalen. Största behovet av utveckling ansågs finnas inom stöd- och underhållstjänsterna, som fick 3,74 i medeltal. Överlag var man nöjd med sakkunnigtjänsterna, varav rekryteringstjänster (4,06), rapporteringstjänster (4,03), analystjänster (4,08) och utbildningstjänster (4,07) fick de högsta medeltalen.


”Det var även möjligt att ge öppna svar på kundnöjdhetsundersökningen. Detta gav oss mycket viktig respons både om det som bör utvecklas och det vi lyckats med”, säger direktör Tuula Holappa uppskattande.


Undersökningen skickades ut till en grupp kontaktpersoner och ämbetsverkens ledning på motsvarande sätt som ifjol. Totalt inkom 733 svar.

15.12.2022

I Osaavas utvecklingsarbete lyssnar man på kunden och gör tillsammans

Då vi utvecklar formuläret för Osaavas prestationsutvärdering är kunderna tätt med under hela processen.

15.12.2022

FCG Finnish Consulting Group Oy har valts till leverantör av Valtiolle.fi-helheten

I projektet för förnyande av statens rekryteringshelhet har gjorts ett upphandlingsbeslut och till leverantör av Valtiolle.fi-helheten har valts FCG Finnish Consulting Group Oy.

15.12.2022

Palkeet fick erkänsla för utmärkt kundtjänst

Katri Rusi från Palkeet belönades i november av Wave – Wakaru Kundtjänstnätverket som årets 2022 service specialist. Vinnaren väljs varje år bland de personer som organisationerna ...