Hoppa till innehåll

Klienterna medverkar i servicecentrets verksamhet

Palkeet leds av en verkställande direktör Tuija Kuivalainen. Palkeets organisation indelas i nio enheter från och med 1.8.2022.

Palkeets enheter och direktörer

  • Ekonomitjänster: Minna Korpela
  • Personaltjänster: Soile Röppänen
  • Kunder, tjänster och kvalitet: Kirsi-Marja Kauppinen
  • Tjänster för kunderna av Ab- och sammanslutningar: Tuomas Watia
  • ICT-tjänster: Juha Koljonen
  • Strategisk utveckling: Helena Lappalainen
  • Ekonomi, intern övervakning och granskning, Birgitt Karhusaari
  • Allmän administration: Timo Kallio
  • Personalärenden och kommunikation: Mari Eerikäinen

Palkeets ledningssystem

Palkeet leds av en verkställande direktör. Palkeets ledningsgrupp stödjer ledningen, utvecklingen och beredningen samt samordningen av ärenden.

Palkeet har en delegation som stödjer ledningen och behandlar verksamhetens utvecklingsriktningar och verksamhetslinjer samt tar initiativ angående dessa. Delegationen kompletterar Palkeets egen kompetens, ger utomstående synpunkter och stödjer ledningen bland annat när det gäller att bedöma och utveckla strategin och affärsverksamheten samt förse ledningen med kontrollinformation. Finansministeriet tillsätter delegationen för högst fyra år i taget.

Målet för Palkeets kunddelegation är att främja den allmänna utvecklingen av servicecentrets tjänster ur kundens synvinkel samt att agera som en kanal för kundernas kontakt till Palkeet. Med hjälp av delegationen kan vi samla in information om kundämbetsverkens förväntningar och eventuella utvecklingsobjekt samt behandla den allmänna kund- och serviceresponsen i syfte att identifiera hur verksamheten borde utvecklas.

06.04.2023

Ansvarsrapportering för år 2022

Vi gör i Palkeet den årliga ansvarsrapporteringen enligt Statskontorets rekommendationer. Den första ansvarsrapporteringen gjordes för år 2021. Vid rapporteringen för år 2022 kunde...

22.03.2023

Översikt av Palkeets år 2022

Året 2022 var ett exceptionellt år liksom även de två åren innan. Året rymde bland annat COVID-19 pandemin och återgången därefter till ett nytt normalt liv, och till förändringen ...

20.03.2023

Ingrid Airaksinen-Pejak börjar som chef för ekonomi och upphandlingar-enheten

Ingrid Airaksinen-Pejak börjar som chef för enheten för ekonomi och upphandlingar (Palkeet) den 11 april 2023. Ingrid har en mångsidig bakgrund inom både den privata och den offent...