Klienterna medverkar i servicecentrets verksamhet

Palkeets organisation är indelad i serviceenheter (östra och västra) samt i enheter för kundrelationer, förvaltning, ICT-produktion, teknologi och utveckling. Dessutom omfattar organisationen även en controller-funktion.

Organisationsstruktur

 

Palkeets ledningssystem

Palkeet leds av en verkställande direktör. Palkeets ledningsgrupp stödjer ledningen, utvecklingen och beredningen samt samordningen av ärenden.

Palkeet har en delegation som stödjer ledningen och behandlar verksamhetens utvecklingsriktningar och verksamhetslinjer samt tar initiativ angående dessa. Delegationen kompletterar Palkeets egen kompetens, ger utomstående synpunkter och stödjer ledningen bland annat när det gäller att bedöma och utveckla strategin och affärsverksamheten samt förse ledningen med kontrollinformation. Finansministeriet tillsätter delegationen för högst fyra år i taget.

Målet för Palkeets kunddelegation är att främja den allmänna utvecklingen av servicecentrets tjänster ur kundens synvinkel samt att agera som en kanal för kundernas kontakt till Palkeet. Med hjälp av delegationen kan vi samla in information om kundämbetsverkens förväntningar och eventuella utvecklingsobjekt samt behandla den allmänna kund- och serviceresponsen i syfte att identifiera hur verksamheten borde utvecklas.

23.11.2018

Ajankohtaista kuva

Processbeskrivningar i arkitekturbanken

Arkitekturbanken tjänar som publiceringskanal för processbeskrivningar för Servicecentret för statens ekonomi- och personalförvaltning från den 3 december 2018.

Lue lisää >>

23.11.2018

Ajankohtaista kuva

Korrigeringar av Kieku-systemet sätts i produktion allt smidigare

Från början av 2019 ändras versionsprocessen i Kieku så att mellanversioner (3 st./år) som kompletterat de egentliga nya versionerna (4 st./år) slopas helt. Mellanversionerna ersät...

Lue lisää >>

22.11.2018

Ajankohtaista kuva

Videointervjuer effektiviserar rekrytering – testa själv!

Rekrytering kan vara tidsödande och en del av tiden går åt till olika rutiner, såsom fastställande av tidsscheman för intervjuer och genomgång av ansiktslösa meritförteckningar. Vi...

Lue lisää >>