Klienterna medverkar i servicecentrets verksamhet
Palkeet leds av en verkställande direktör Tuija Kuivalainen. Palkeets organisation indelas i nio enheter från och med 1.8.2022.
Palkeets enheter och direktörer
- Ekonomitjänster: Minna Korpela
- Personaltjänster: Soile Röppänen
- Kunder, tjänster och kvalitet: Kirsi-Marja Kauppinen
- Tjänster för kunderna av Ab- och sammanslutningar: Tuomas Watia
- ICT-tjänster: Juha Koljonen
- Strategisk utveckling: Helena Lappalainen
- Ekonomi, intern övervakning och granskning, Birgitt Karhusaari
- Allmän administration: Timo Kallio
- Personalärenden och kommunikation: Mari Eerikäinen
Palkeets ledningssystem
Palkeet leds av en verkställande direktör. Palkeets ledningsgrupp stödjer ledningen, utvecklingen och beredningen samt samordningen av ärenden.
Palkeet har en delegation som stödjer ledningen och behandlar verksamhetens utvecklingsriktningar och verksamhetslinjer samt tar initiativ angående dessa. Delegationen kompletterar Palkeets egen kompetens, ger utomstående synpunkter och stödjer ledningen bland annat när det gäller att bedöma och utveckla strategin och affärsverksamheten samt förse ledningen med kontrollinformation. Finansministeriet tillsätter delegationen för högst fyra år i taget.
Målet för Palkeets kunddelegation är att främja den allmänna utvecklingen av servicecentrets tjänster ur kundens synvinkel samt att agera som en kanal för kundernas kontakt till Palkeet. Med hjälp av delegationen kan vi samla in information om kundämbetsverkens förväntningar och eventuella utvecklingsobjekt samt behandla den allmänna kund- och serviceresponsen i syfte att identifiera hur verksamheten borde utvecklas.