Hoppa till innehåll

Användningsobjekt för mjukvarurobotar blir allt flera

fre 8 feb 2019 10:02:00


I början av december 2018 hade de statligt anställda ”bara” cirka 14 000 halvfärdiga resefakturor. I regel är de nästan dubbelt så många vid den tiden på året. Här har man fått hjälp av roboten, som i december skickade påminnelser till och med varje vecka.


Med hjälp av påminnelser som roboten skickar till resenärerna har man alltså lyckats effektivisera behandlingen av rese- och kostnadsfakturor i slutet av året i betydlig grad. Från mars till november skickar roboten ut en påminnelse om halvfärdiga rese- och kostnadsfakturor som är över två månader gamla. I december ökar takten och det skickas ut påminnelsemeddelanden om över sju dagar gamla halvfärdiga fakturor en gång i veckan.


Snabb behandling av rese- och kostnadsfakturor gör att resenären har pengarna fortare på sitt konto och säkerställer att kostnaderna beaktas i det innevarande årets bokföring.

 

 

15.08.2022

Kundrelationschef Petri Mäkynen: Entusiastiskt mot en gemensam framtid med Försvarsmakten

Försvarsmaktens kundrelation går mot en betydande vändpunkt. Vi har övergått – och övergår allt mer till enhetligare tjänster och system i statsförvaltningen även för Försvarsmakte...

04.07.2022

Tjänsten eArvode och resor gör hanteringen av arvodes- och resefakturor smidigare

Under våren har vi testat tjänsten eArvode och resor genom ett pilotförsök med fyra kunder: Institutet för hälsa och välfärd, Centralen för undersökning av olyckor, Räddningsinstit...

09.06.2022

Från automation till Ä-studion – Massor med aktuella ärenden på ekonomi- och personalförvaltningens kontaktpersondagar

I år ordnades ekonomi- och personalförvaltningens kontaktpersondagar den 18 och 19 maj. Cirka 500 personer deltog i de virtuella tillställningarna på båda dagarna. Under tillställn...