Hoppa till innehåll

Det rationaliserade Kieku-avtalet främjar smidig utveckling och prognostiseringen av kostnader

fre 23 aug 2019 15:34:00

I och med avtalet går CGI över till att använda Palkeets servicehanteringssystem Pointti. På det här sättet kan man eliminera fördröjningar som orsakas av att servicebegäran flyttas mellan olika system.
Utöver detta kommer rolluppdelningen och processerna i Kieku att preciseras, för att man bland annat ska kunna göra utvecklingsarbetet smidigare. Reaktions- och lösningstiderna förkortas märkbart när lösningarna i de mest brådskande fallen påskyndas från dagar till timmar. ”Målet är framför allt att producera en tjänst av ännu högre kvalitet och uppnå en snabbare leveranscykel. När detta förverkligas, kommer kunderna att se det i form av en tydlig förbättring av användbarheten i Kieku”, berättar Palkeets teknikchef Juha Koljonen

Faktureringsgrunderna för det nya avtalet har ändrats så att underhållet och utvecklingen av Kieku-systemet har separerats. ”Underhållet kommer i fortsättningen tydligt baseras på fast månadsfakturering, vilket underlättar prognostiseringen av kostnadsutvecklingen både för Palkeet och våra kunder”, tillägger Koljonen.

01.02.2023

Sofigate Oy har valts till leverantör för personalundersökningssystemet (VMBaro)

Systemupphandlingen i projektet för reform av personalundersökningen har nu slutförts. Den nya lösningen levereras av Sofigate Oy.

01.02.2023

Utvecklingsprojektet för reseprocessens verksamhetssätt inleds

Tjänsteresandet ökade avsevärt i fjol och antalet resor överskred antalet som föregick coronapandemin. Det ökade antalet resor orsakade en oförutsedd belastning i behandlingen av ...

15.12.2022

I Osaavas utvecklingsarbete lyssnar man på kunden och gör tillsammans

Då vi utvecklar formuläret för Osaavas prestationsutvärdering är kunderna tätt med under hela processen.