Skip to main content

Det rationaliserade Kieku-avtalet främjar smidig utveckling och prognostiseringen av kostnader

fre 23 aug 2019 15:34:00

I och med avtalet går CGI över till att använda Palkeets servicehanteringssystem Pointti. På det här sättet kan man eliminera fördröjningar som orsakas av att servicebegäran flyttas mellan olika system.
Utöver detta kommer rolluppdelningen och processerna i Kieku att preciseras, för att man bland annat ska kunna göra utvecklingsarbetet smidigare. Reaktions- och lösningstiderna förkortas märkbart när lösningarna i de mest brådskande fallen påskyndas från dagar till timmar. ”Målet är framför allt att producera en tjänst av ännu högre kvalitet och uppnå en snabbare leveranscykel. När detta förverkligas, kommer kunderna att se det i form av en tydlig förbättring av användbarheten i Kieku”, berättar Palkeets teknikchef Juha Koljonen

Faktureringsgrunderna för det nya avtalet har ändrats så att underhållet och utvecklingen av Kieku-systemet har separerats. ”Underhållet kommer i fortsättningen tydligt baseras på fast månadsfakturering, vilket underlättar prognostiseringen av kostnadsutvecklingen både för Palkeet och våra kunder”, tillägger Koljonen.

02.04.2020

Ajankohtaista kuva

Helena Lappalainen nominerad till årets digichef

Helena Lappalainen som ansvarar för Palkeets utvecklings- och ICT-tjänster är en av tre finalister i tävlingen Digijohtaja 2020 som ordnas av tidskriften Tietoviikko.

Läs mera >>

02.04.2020

Ajankohtaista kuva

Effektivitet genom ledning genom kunskap hos cheferna

Statens chefer har fått tillgång till ett visuellt arbetsbord där personförvaltningens rapporter har samlats i ett lättläst format som genast kan användas. Chefen kan direkt på mor...

Läs mera >>

02.04.2020

Ajankohtaista kuva

Statens rekryteringshelhet förnyas

I början av året inledde Palkeet ett projekt för att förnya statens rekryteringshelhet. Syftet med projektet är att förnya statens rekrytering och arbetsgivarbild samt skaffa en pl...

Läs mera >>