Skip to main content

Kunderna var aktiva när Pointti togs i bruk

mån 4 dec 2017 13:34:00

Servicehanteringssystemet Pointti, som ersätter AT, togs i bruk onsdagen den 15 november. Redan på fredagen gjordes 70 procent av serviceförfrågningarna genom systemet. Kunderna har också möjlighet att ringa eller chatta och meddelanden som skickas till serviceepostadresserna bildar automatiskt servicebegäran i systemet.

"Det lyckades väl att ta Pointti i bruk", konstaterar kundservicechef Juha Pennanen.
"Systemets prestationsförmåga klarade utmärkt av att hantera den första ruschen och såväl kunderna som Palkeets användare kunde genast bekanta sig med den nya miljön. Förvisso noterades en del problem med inloggning och den automatiska återställningen av lösenord uppvisade utmaningar men vi fick snabbt bukt med problemen."

Enligt Pennanen har kunderna varit glädjande aktiva med att ge utvecklingsförslag och också Palkeets personal har förmedlat många observationer både vad gäller kunderna och interna funktioner.

"Vi har kommit väl igång och nu fortsätter utvecklingsarbetet tillsammans med kunderna och Palkeet-användarna", konstaterar Juha Pennanen.

Kunderna har lätt att hitta den tjänst de behöver via menyerna på Pointtis ingångssida. Kunderna ser enbart de tjänster de har tillgång till.

11.10.2019

Ajankohtaista kuva

En anställd som åldras – en hot eller en möjlighet

Att förlänga karriärerna genom att stödja de äldres kapacitet att orka i arbetet och att tidigare få in de unga i arbetslivet är viktigt för att arbetstagarnas försörjningsbörda fö...

Läs mera >>

11.10.2019

Ajankohtaista kuva

Rätt arbetsuppgifter och semesterbullar – praktikant vid Palkeet

”Vid Palkeet fick jag se inifrån hur en stor statlig organisation fungerar. Jag fick bekanta mig med olika uppgifter och känna hur det känns att vara tjänsteman”, berättar Monna Kä...

Läs mera >>

23.08.2019

Ajankohtaista kuva

Det rationaliserade Kieku-avtalet främjar smidig utveckling och prognostiseringen av kostnader

Det nya avtalet mellan Palkeet och CGI gällande Kiekus underhålls- och utvecklingstjänster börjar gälla den 1 september 2019. Avtalet utmanar såväl Palkeet som CGI att producera tj...

Läs mera >>