Skip to main content

Kundnöjdheten fortfarande på bra nivå

ons 29 maj 2019 14:16:00

Nöjdheten med ekonomitjänsterna hade sjunkit lite och var nu 3,91 (3,92 år 2018). Utvärderingen påverkas av ibruktagandet av den nya tjänsten Handi. Ibruktagandet pågår fortfarande. Också nöjdheten med personaltjänsterna var 3,91; utvärderingen förbättrades en aning från föregående år (+ 0,08).
Av Palkeets tjänster fick bokslut (4,26) och bokföring (4,21) de högsta medeltalen. Största behovet av utveckling ansågs finnas inom stöd- och underhållstjänsterna, som fick 3,74 i medeltal. Överlag var man nöjd med sakkunnigtjänsterna, varav rekryteringstjänster (4,06), rapporteringstjänster (4,03), analystjänster (4,08) och utbildningstjänster (4,07) fick de högsta medeltalen.


”Det var även möjligt att ge öppna svar på kundnöjdhetsundersökningen. Detta gav oss mycket viktig respons både om det som bör utvecklas och det vi lyckats med”, säger direktör Tuula Holappa uppskattande.


Undersökningen skickades ut till en grupp kontaktpersoner och ämbetsverkens ledning på motsvarande sätt som ifjol. Totalt inkom 733 svar.

16.09.2020

Ajankohtaista kuva

Rapporteringen om ekonomi- och personalförvaltningen utvidgas

De rapporteringstjänster som Palkeet producerar utvecklas konstant till exempel utifrån kundresponsen och uppgifter som Palkeet fått genom lagändringen. Ändringar inom en snar fram...

Läs mera >>

16.09.2020

Ajankohtaista kuva

Ta bort ljuset under skäppan – Synliggör kompetensen

Att identifiera kompetensen är viktigt, och allt mer viktigare är det att identifiera framtidens kompetens samt sin egen potential. Att identifiera sin kompetens och utnyttja den i...

Läs mera >>

13.08.2020

Ajankohtaista kuva

Praktikanterna vid Palkeet berättar: ”Vi gör tillsammans och löser saker tillsammans”

Denna sommar har Palkeet 21 praktikanter i olika uppgifter. Till dessa hör bland annat Hanna Lönnblad, Janina Rämö och Antti Korpela. Nu berättar de hurdan Palkeet är som praktikpl...

Läs mera >>