Hoppa till innehåll

Kundnöjdheten fortfarande på bra nivå

ons 29 maj 2019 14:16:00

Nöjdheten med ekonomitjänsterna hade sjunkit lite och var nu 3,91 (3,92 år 2018). Utvärderingen påverkas av ibruktagandet av den nya tjänsten Handi. Ibruktagandet pågår fortfarande. Också nöjdheten med personaltjänsterna var 3,91; utvärderingen förbättrades en aning från föregående år (+ 0,08).
Av Palkeets tjänster fick bokslut (4,26) och bokföring (4,21) de högsta medeltalen. Största behovet av utveckling ansågs finnas inom stöd- och underhållstjänsterna, som fick 3,74 i medeltal. Överlag var man nöjd med sakkunnigtjänsterna, varav rekryteringstjänster (4,06), rapporteringstjänster (4,03), analystjänster (4,08) och utbildningstjänster (4,07) fick de högsta medeltalen.


”Det var även möjligt att ge öppna svar på kundnöjdhetsundersökningen. Detta gav oss mycket viktig respons både om det som bör utvecklas och det vi lyckats med”, säger direktör Tuula Holappa uppskattande.


Undersökningen skickades ut till en grupp kontaktpersoner och ämbetsverkens ledning på motsvarande sätt som ifjol. Totalt inkom 733 svar.

16.11.2021

Palkeets analysteam synliggör informationen och hanteringen av den

Palkeets dataarkitekt och analytiker får i sina arbeten lösa både kunders och Palkeets interna utmaningar, till exempel gällande utnyttjande och hantering av information.

11.11.2021

I framtiden kan fakturor från statens ämbetsverk betalas även med MobilePay

Finland är också en föregångare för digitalisering inom statens tjänster, och denna höst tas ett nytt steg med tanke den elektroniska faktureringen då Palkeet lägger till MobilePay...

11.10.2021

Den elektroniska verksamhetsmodellen ePalkkio och resor för att hantera utomstående arvodesräkningar och reseräkningar

Palkeet har som mål i projektet ePalkkio och resor att automatisera hanteringen av arvodesutbetalningsprocessen och hanteringen av utomstående resenärers resekostnader.