Skip to main content

Palkeet-forumet gav tips för smartare förvaltning

mån 8 okt 2018 13:02:00

Framtidsspecialist Minna Koskelo från Futures Specialists i Helsingfors konstaterade att kundupplevelsen alltid påverkas av personalens upplevelser, och att kärnan i upplevelser alltid är känslor: ”Organisationer med emotionell intelligens har konstaterats vara 20 procent effektivare. Vi måste fokusera på att förbättra den kognitiva ergonomin inom vår arbetsgemenskap.”

Skatteförvaltningen har genomgått en lång och systematisk digitaliseringsprocess. Generaldirektör Markku Heikuras presentation visade hur man uppnår resultat när man tänker igenom hela processen och användningen av information på nytt i stället för att bara göra tjänsten elektronisk.

Understatssekreterare Päivi Nerg talade om hur mängden information och dess tillgänglighet samt möjligheterna att utnyttja den med hjälp av artificiell intelligens numera är i en helt annan klass än tidigare. Detta förutsätter att de statliga aktörerna är öppna och kommunicerar och samarbetar med det övriga samhället. Hon uppmuntrade koncernaktörer inom statsförvaltningen att tillsammans ta sig an utmaningarna och tillhandahålla tjänster för ämbetsverken enligt principen om alla tjänster från samma ställe.

20.11.2019

Ajankohtaista kuva

Mot en ny verksamhetskultur med Osaava

Ett delområde inom utvecklingen av Palkeets HRD-tjänster är Osaava, vars mål är att erbjuda statsförvaltningen ett enhetligt verksamhetssätt och verktyg samt en enhetlig tjänst för...

Läs mera >>

20.11.2019

Ajankohtaista kuva

HAUS utvecklingscentral Ab blir kund hos Palkeet

Palkeets kundkrets expanderar när HAUS utvecklingscentral Ab ansluter sig till kundkretsen 1 januari 2020.

Läs mera >>

20.11.2019

Ajankohtaista kuva

Kieku-systemets publiceringstidtabell förnyas nästa år

Kiekus publiceringstidtabell förnyas som en del av det underhålls- och stödtjänstavtal mellan Palkeet och CGI som trädde i kraft i början av september. I och med det nya avtalet ko...

Läs mera >>