Hoppa till innehåll

Palkeet med i statens implementering av fakturaförmedlings- och betalningsrörelsetjänsterna

tis 28 jan 2020 09:38:00

Statens fakturaförmedlingstjänst sköts även i fortsättningen av Posten
Av tjänsterna i avtalet sker mottagningen av nätfakturor, förmedlingen av nätfakturor till konsumenter och företag samt dirigeringen av fakturor som skickas i pappersformat via den nya kanalen till tjänsten Suomi.fi-meddelanden. Fakturaförmedlingskunderna består av statens bokföringsenheter, ämbetsverken samt statliga fonder som inte omfattas av budgeten. Det pågående produktifieringsprojektet slutförs den 31 december 2020. Ändringarna i de system som Palkeet ansvarar för (Kieku och Handi) är redan ganska långt gångna.

Tre banker med i implementeringen av betalningsrörelsetjänsterna
De banker som producerar betalningsrörelsetjänsterna är Danske Bank A/S finska filial och Nordea Bank Abp. OP Företagsbanken Abp kommer att fungera som försörjningsberedskapsbank. Statskontoret har i samarbete med bankerna och Palkeet inlett förberedelserna för implementeringen av tjänsterna i enlighet med den nya avtalsperioden. Den nya avtalsperiodens tjänster implementeras den 1 december 2020. Palkeet genomför de ändringar som den nya avtalsperioden kräver i tjänsterna som produceras för kunder och de system som Palkeet ansvarar för.

12.05.2021

Automatisering av arvodesräkningar och hanteringen av utomstående resenärers resekostnader

Palkeet har som mål i projektet ePalkkio och resor att automatisera hanteringen av arvodesutbetalningsprocessen och hanteringen av utomstående resenärers resekostnader.

12.05.2021

God respons vid enkäten om kundtillfredsställelse

Palkeets enkät om kundtillfredsställelse genomfördes 16.3–5.4.2021. Enkätens svarsprocent var 24 (år 2020 23 %). Totalt sett var man nöjda med oss och våra tjänster och gav oss vit...

12.05.2021

VMBaro har en central roll för att utveckla kundernas verksamhet

Med VMbaro (statens personalundersökning) kan organisationerna kan mäta och följa upp personalens arbetstillfredsställelse, de närmaste chefernas ledarskapsarbete och hur väl det f...