Hoppa till innehåll

Palkeets kundtillfredsställelse är på en god nivå

tor 11 jun 2020 11:03:00

Enkätformuläret hade förändrats betydligt sedan förra året.  Enkäten gjordes mer kortfattad, för att den skulle gå enklare och snabbare att besvara. Resultaten är därför inte direkt jämförbara med förra årets. Med beaktande av förändringarna i enkäten var Palkeets kundtillfredsställelse som helhet i år 3,7 på skalan 1–5.

”Utöver den numeriska responsen fick vi också mycket värdefull verbal respons, som vi använder för att utveckla vår verksamhet”, säger direktör Tuula Holappa. ”Den gällde exempelvis säkerställandet av bastjänsternas kvalitet och att hålla leveranstiderna, servicecentrets stöd för ledning genom information samt mer samarbete även mellan olika ämbetsverk”, fortsätter hon.

”Jag är särskilt glad över att många som svarat tycker att vår personal är vänlig och serviceinriktad”, säger Tuula.

Resultaten av enkäten om kundtillfredsställelse gås igenom både med kunderna och internt inom Palkeet.

15.08.2022

Kundrelationschef Petri Mäkynen: Entusiastiskt mot en gemensam framtid med Försvarsmakten

Försvarsmaktens kundrelation går mot en betydande vändpunkt. Vi har övergått – och övergår allt mer till enhetligare tjänster och system i statsförvaltningen även för Försvarsmakte...

04.07.2022

Tjänsten eArvode och resor gör hanteringen av arvodes- och resefakturor smidigare

Under våren har vi testat tjänsten eArvode och resor genom ett pilotförsök med fyra kunder: Institutet för hälsa och välfärd, Centralen för undersökning av olyckor, Räddningsinstit...

09.06.2022

Från automation till Ä-studion – Massor med aktuella ärenden på ekonomi- och personalförvaltningens kontaktpersondagar

I år ordnades ekonomi- och personalförvaltningens kontaktpersondagar den 18 och 19 maj. Cirka 500 personer deltog i de virtuella tillställningarna på båda dagarna. Under tillställn...