Hoppa till innehåll

Palkeets kundtillfredsställelse är på en god nivå

tor 11 jun 2020 11:03:00

Enkätformuläret hade förändrats betydligt sedan förra året.  Enkäten gjordes mer kortfattad, för att den skulle gå enklare och snabbare att besvara. Resultaten är därför inte direkt jämförbara med förra årets. Med beaktande av förändringarna i enkäten var Palkeets kundtillfredsställelse som helhet i år 3,7 på skalan 1–5.

”Utöver den numeriska responsen fick vi också mycket värdefull verbal respons, som vi använder för att utveckla vår verksamhet”, säger direktör Tuula Holappa. ”Den gällde exempelvis säkerställandet av bastjänsternas kvalitet och att hålla leveranstiderna, servicecentrets stöd för ledning genom information samt mer samarbete även mellan olika ämbetsverk”, fortsätter hon.

”Jag är särskilt glad över att många som svarat tycker att vår personal är vänlig och serviceinriktad”, säger Tuula.

Resultaten av enkäten om kundtillfredsställelse gås igenom både med kunderna och internt inom Palkeet.

12.05.2021

Automatisering av arvodesräkningar och hanteringen av utomstående resenärers resekostnader

Palkeet har som mål i projektet ePalkkio och resor att automatisera hanteringen av arvodesutbetalningsprocessen och hanteringen av utomstående resenärers resekostnader.

12.05.2021

God respons vid enkäten om kundtillfredsställelse

Palkeets enkät om kundtillfredsställelse genomfördes 16.3–5.4.2021. Enkätens svarsprocent var 24 (år 2020 23 %). Totalt sett var man nöjda med oss och våra tjänster och gav oss vit...

12.05.2021

VMBaro har en central roll för att utveckla kundernas verksamhet

Med VMbaro (statens personalundersökning) kan organisationerna kan mäta och följa upp personalens arbetstillfredsställelse, de närmaste chefernas ledarskapsarbete och hur väl det f...