Hoppa till innehåll

Palkeets kundtillfredsställelse är på en god nivå

tor 11 jun 2020 11:03:00

Enkätformuläret hade förändrats betydligt sedan förra året.  Enkäten gjordes mer kortfattad, för att den skulle gå enklare och snabbare att besvara. Resultaten är därför inte direkt jämförbara med förra årets. Med beaktande av förändringarna i enkäten var Palkeets kundtillfredsställelse som helhet i år 3,7 på skalan 1–5.

”Utöver den numeriska responsen fick vi också mycket värdefull verbal respons, som vi använder för att utveckla vår verksamhet”, säger direktör Tuula Holappa. ”Den gällde exempelvis säkerställandet av bastjänsternas kvalitet och att hålla leveranstiderna, servicecentrets stöd för ledning genom information samt mer samarbete även mellan olika ämbetsverk”, fortsätter hon.

”Jag är särskilt glad över att många som svarat tycker att vår personal är vänlig och serviceinriktad”, säger Tuula.

Resultaten av enkäten om kundtillfredsställelse gås igenom både med kunderna och internt inom Palkeet.

06.04.2023

Ansvarsrapportering för år 2022

Vi gör i Palkeet den årliga ansvarsrapporteringen enligt Statskontorets rekommendationer. Den första ansvarsrapporteringen gjordes för år 2021. Vid rapporteringen för år 2022 kunde...

22.03.2023

Översikt av Palkeets år 2022

Året 2022 var ett exceptionellt år liksom även de två åren innan. Året rymde bland annat COVID-19 pandemin och återgången därefter till ett nytt normalt liv, och till förändringen ...

20.03.2023

Ingrid Airaksinen-Pejak börjar som chef för ekonomi och upphandlingar-enheten

Ingrid Airaksinen-Pejak börjar som chef för enheten för ekonomi och upphandlingar (Palkeet) den 11 april 2023. Ingrid har en mångsidig bakgrund inom både den privata och den offent...