Skip to main content

Palkeets kundtillfredsställelse är på en god nivå

tor 11 jun 2020 11:03:00

Enkätformuläret hade förändrats betydligt sedan förra året.  Enkäten gjordes mer kortfattad, för att den skulle gå enklare och snabbare att besvara. Resultaten är därför inte direkt jämförbara med förra årets. Med beaktande av förändringarna i enkäten var Palkeets kundtillfredsställelse som helhet i år 3,7 på skalan 1–5.

”Utöver den numeriska responsen fick vi också mycket värdefull verbal respons, som vi använder för att utveckla vår verksamhet”, säger direktör Tuula Holappa. ”Den gällde exempelvis säkerställandet av bastjänsternas kvalitet och att hålla leveranstiderna, servicecentrets stöd för ledning genom information samt mer samarbete även mellan olika ämbetsverk”, fortsätter hon.

”Jag är särskilt glad över att många som svarat tycker att vår personal är vänlig och serviceinriktad”, säger Tuula.

Resultaten av enkäten om kundtillfredsställelse gås igenom både med kunderna och internt inom Palkeet.

12.06.2020

Ajankohtaista kuva

En titt bakom kundutbildningens kulisser

Palkeet erbjuder sina kunder aktuell och sakkunnig utbildning i användningen av systemen inom tjänsterna. Innan utbildningarna finns tillgängliga på webbplatsen har mycket förhands...

Läs mera >>

11.06.2020

Ajankohtaista kuva

Palkeets kundtillfredsställelse är på en god nivå

Enligt en enkät om kundtillfredsställelsen som genomfördes i mars har Palkeets kundtillfredsställelse hållit sig på en god nivå. Enkäten besvarades av drygt 600 kontaktpersoner och...

Läs mera >>

11.06.2020

Ajankohtaista kuva

En delrapport om en extern bedömning av Palkeet och Valtori är klar

Deloitte har slutfört den externa utvärdering av Palkeets och Valtoris kostnadseffektivitet och effektiviteten hos deras tjänster som beställts av finansministeriet.

Läs mera >>