Hoppa till innehåll

Palkeets kundtillfredsställelse är på en god nivå

tors juni 11 11:03:00 2020

Enkätformuläret hade förändrats betydligt sedan förra året.  Enkäten gjordes mer kortfattad, för att den skulle gå enklare och snabbare att besvara. Resultaten är därför inte direkt jämförbara med förra årets. Med beaktande av förändringarna i enkäten var Palkeets kundtillfredsställelse som helhet i år 3,7 på skalan 1–5.

”Utöver den numeriska responsen fick vi också mycket värdefull verbal respons, som vi använder för att utveckla vår verksamhet”, säger direktör Tuula Holappa. ”Den gällde exempelvis säkerställandet av bastjänsternas kvalitet och att hålla leveranstiderna, servicecentrets stöd för ledning genom information samt mer samarbete även mellan olika ämbetsverk”, fortsätter hon.

”Jag är särskilt glad över att många som svarat tycker att vår personal är vänlig och serviceinriktad”, säger Tuula.

Resultaten av enkäten om kundtillfredsställelse gås igenom både med kunderna och internt inom Palkeet.

17.11.2023

Aktuella ämnen och ekonomiförvaltningens framtidsvyer – servicecentrumen inom den offentliga förvaltningen samlades i Böle

Palkeet ordnade det regelbundna mötet för servicecentrumen inom den offentliga förvaltningen i Böle i november.

16.11.2023

På kundtillfället för tjänster inom smart automation diskuterades aktivt bl.a. möjligheter som artificiell intelligens erbjuder

På kundtillfället inom tjänster inom smart automation som ordnades nu för andra gången hade man möjlighet att lära känna människor bakom automationer och lämna utvecklignsförslag r...

18.10.2023

Uppdateringar av vägkartan över utvecklingen av statens gemensamma ekonomi- och personalförvaltningstjänster 2023 har blivit färdiga

Det har gjorts uppdateringar i vägkartan över utvecklingen av statens gemensamma ekonomi- och personalförvaltningstjänster med tyngdpunkten i projektens lägesbilder.