Hoppa till innehåll

Tilläggstjänsten för chefer och HR-experter inleds till hösten

fre 23 aug 2019 15:26:00

På bilden från vänster till höger: Emilie Takalo, Jenni Romppanen och Sami Näsänen, som till hösten kommer att börja i nya HR-uppgifter i Joensuu. På bilden saknas Susan Karppanen, Jukka Laamanen, Riikka Gröhn och Albert Ihanus, som alla var på semester då bilden togs.

Tilläggstjänsten för chefer och HR-experter innehåller mångsidiga rådgivnings- och handledningsuppgifter samt kundtjänst. I tjänsten kan kunden dessutom köpa underhållsuppgifter förknippade med tjänsteförhållandet och förvaltning.

Vid idrifttagningen den 1 oktober 2019 medverkar Migrationsverket och Enheten för hälso- och sjukvård för fångar. Den 1 november 2019 börjar Finansierings- och utvecklingscentralen för boendet samt Innovationsfinansieringsverket Business Finland.

HR-tilläggstjänsten produceras förutom för pilotämbetsverken också för utrikesministeriet. Också den heltäckande HR-tjänsten för mindre kunder har i år pilottestats vid Palkeet.

Fördelarna med tjänsten:
• Du får tillgång till en sakkunnig, aktuell och kostnadseffektiv tjänst som stöd för cheferna och de HR-sakkunniga i din organisation, vilket leder till att de också får mer tid över till andra sakkunniguppgifter.
• Tjänsten förenklar rutinerna i chefsarbetet och gör dem smidigare.
• Tjänsten är snabbt tillgänglig via moderna servicekanaler (exempelvis chatten).
• Tjänstens tillgänglighet har säkerställts och den finns tillgänglig under tjänstetid under årets alla vardagar.
• Du får tillgång till ett eget telefonnummer via vilket du kommer i kontakt med din egen expert.

16.11.2021

Palkeets analysteam synliggör informationen och hanteringen av den

Palkeets dataarkitekt och analytiker får i sina arbeten lösa både kunders och Palkeets interna utmaningar, till exempel gällande utnyttjande och hantering av information.

11.11.2021

I framtiden kan fakturor från statens ämbetsverk betalas även med MobilePay

Finland är också en föregångare för digitalisering inom statens tjänster, och denna höst tas ett nytt steg med tanke den elektroniska faktureringen då Palkeet lägger till MobilePay...

11.10.2021

Den elektroniska verksamhetsmodellen ePalkkio och resor för att hantera utomstående arvodesräkningar och reseräkningar

Palkeet har som mål i projektet ePalkkio och resor att automatisera hanteringen av arvodesutbetalningsprocessen och hanteringen av utomstående resenärers resekostnader.