Hoppa till innehåll

Tyngdpunkterna för utvecklingsarbetet samt prissättningen 2018 togs upp på kunddelegationens möte

mån 4 dec 2017 13:42:00

Palkeets kunddelegation samlades till årets tredje möte i slutet av september. Under mötet avhandlades tyngdpunkterna för utvecklingen inom ekonomi- och personalförvaltningen de närmaste åren, samt prissättningen år 2018.

Palkeets kunddelegation samlades till årets tredje möte den 26 september. Under mötet avhandlades tyngdpunkterna för utvecklingen inom ekonomi- och personalförvaltning de närmaste åren, samt prissättningen år 2018. Som utgångspunkt för diskussionen om tyngdpunkterna för utvecklingsarbetet användes resultaten av en webbutsändning som ordnats för kunddelegationens medlemmar. Ärenden som uppkom kommer i fortsättningen att beaktas när Palkeets resultatavtal, projektportfölj och verksamhetsplan upprättas. Resultaten från webbutsändningen presenteras för kunddelegationen under decembermötet.

Ekonomichef Birgitt Karhusaari-Pusa presenterade grunderna för prissättningen 2018. Prisutvecklingen för tjänsterna är i huvudsak nedåtgående. Vad gäller uppskattningsfakturering förbereder man sig för Handi och övergår till fakturering månadsvis. Utjämningsfaktureringen sker i december.

 

 

12.05.2021

Automatisering av arvodesräkningar och hanteringen av utomstående resenärers resekostnader

Palkeet har som mål i projektet ePalkkio och resor att automatisera hanteringen av arvodesutbetalningsprocessen och hanteringen av utomstående resenärers resekostnader.

12.05.2021

God respons vid enkäten om kundtillfredsställelse

Palkeets enkät om kundtillfredsställelse genomfördes 16.3–5.4.2021. Enkätens svarsprocent var 24 (år 2020 23 %). Totalt sett var man nöjda med oss och våra tjänster och gav oss vit...

12.05.2021

VMBaro har en central roll för att utveckla kundernas verksamhet

Med VMbaro (statens personalundersökning) kan organisationerna kan mäta och följa upp personalens arbetstillfredsställelse, de närmaste chefernas ledarskapsarbete och hur väl det f...