Hoppa till innehåll

År 2019 var en tid av kraftig utveckling inom Palkeet

fre 20 mar 2020 09:32:00

Palkeet är ett nettobudgeterat ämbetsverk. Palkeets intäkter, 53,5 miljoner euro, kommer huvudsakligen från serviceavgifter som kunderna faktureras. Intäkterna för serviceavtalen ökade i fjol med nästan en miljon euro. Anslagsramen i Palkeets budget underskreds med 0,3 miljoner euro och verksamhetsutgifterna blev 53,7 miljoner euro.

Verksamheten vid Palkeet präglades 2019 av utvecklingen av flera datasystemlösningar. Den särskilda finansiering som finansministeriet beviljat för utvecklingsarbetet steg till 8,6 miljoner euro.

Tjänsten Handi, det nationella inkomstregistret och ibruktagandet av Osaava gav oss väldigt mycket jobb, som delvis fortsätter också under 2020. Vid sidan om detta utvecklades nya tjänster särskilt inom personalförvaltning och kunskapsbaserat ledarskap, och för syftet lanserades en tilläggstjänst för chefer och HR-experter, liksom även en HRM-helhetstjänst. Samarbetet mellan statens koncernaktörer intensifierades ytterligare i och med att statens koncernpolitiska riktlinjer bereddes under ledning av finansministeriet. Dessutom fastställdes gemensamt ett servicekoncept för att förbättra kundernas serviceupplevelse och utveckla serviceeffektiviteten.

Kundnöjdheten förbättrades något jämfört med året innan, och målen uppnåddes. Verksamhetsmodellen för kundarbetet förnyades och kunddelegationens arbete utvecklades i fjol.

09.11.2020

Rapporteringen om ekonomi- och personalförvaltningen utvidgas

De rapporteringstjänster som Palkeet producerar utvecklas konstant till exempel utifrån kundresponsen och uppgifter som Palkeet fått genom lagändringen. Ändringar inom en snar fram...

Läs mera >>

03.11.2020

Nästan klart – måste bara komma igång först

Alla känner säkert en kollega eller ett team med inspiration som planerar och utvecklar men när det är dags att verkligen göra något falnar glöden och gänget överger hela idén. Mot...

Läs mera >>