Hoppa till innehåll

Rekryteringstjänsten ger kunder tid att göra sina val

mån 1 apr 2019 15:07:00

Rekrytering inom den offentliga förvaltningen är krävande på sitt eget sätt och förutsätter att man beaktar många olika aspekter. Rekryteringstjänsten erbjuder expertis i rekryteringsprocessens olika skeden för att bespara kunden tid och besvär.
Rekryteringstjänsten samarbetar tätt med kundens personalförvaltning och de chefer som är inblandade i rekryteringen. Vår kunds HR-specialist Maiju Lovio från Skatteförvaltningen har också lovordat Palkeets rekryteringstjänst just för det smidiga samarbetet. Skatteförvaltningen har använt rekryteringstjänsten som stöd i sin egen rekryteringsverksamhet sedan hösten 2018. Rekryteringstjänsten sörjer för genomförandet av de olika skedena i rekryteringen, vilket lämnar mer tid för kunden att fokusera på valet av person. ”Ett par av de uppenbara fördelarna som rekryteringstjänsten medför är flexibilitet och smidighet i kommunikationen med de sökande”, berättar Lovio.

Sökande – våra gemensamma kunder

De sökande är våra kunder och en lyckad rekrytering gör det möjligt att skapa en positiv upplevelse även för de sökande. För den sökande innebär en lyckad rekrytering bland annat lagom informativa platsannonser, en smidig ansökningsprocess, aktuell kommunikation och en känsla av att ha blivit sedd. Bra kommunikation med de sökande är ett av de kompetensområden inom rekryteringstjänster som vi har för att hjäpa våra kunder att lyckas.

Framtidsutsikter

Rekryteringstjänster vill i framtiden möta kundernas behov ännu bättre. Målet är också att utveckla rekryteringstjänsterna så att de blir mer kundorienterade och förutsägbara. Det är viktigt att ge en bra bild av arbetsgivaren och en lyckad upplevelse för de sökande och vi vill att alla våra kunder, både den rekryterande chefen och de sökande, ska kunna konstatera att tjänsten fungerar smidigt, flexibelt och professionellt.  

04.07.2022

Tjänsten eArvode och resor gör hanteringen av arvodes- och resefakturor smidigare

Under våren har vi testat tjänsten eArvode och resor genom ett pilotförsök med fyra kunder: Institutet för hälsa och välfärd, Centralen för undersökning av olyckor, Räddningsinstit...

09.06.2022

Från automation till Ä-studion – Massor med aktuella ärenden på ekonomi- och personalförvaltningens kontaktpersondagar

I år ordnades ekonomi- och personalförvaltningens kontaktpersondagar den 18 och 19 maj. Cirka 500 personer deltog i de virtuella tillställningarna på båda dagarna. Under tillställn...