Vastuullinen palvelutuotanto
Tinkimättömästi laadukas palvelutuotanto
Asiakkaat odottavat palvelukeskukselta ensisijassa varmaa ja laadukasta palvelutuotantoa, järjestelmien toimivuutta sekä aloitteellista yhteistyötä. Palkeissa käsiteltiin vuonna 2020 yhteensä 1,2 miljoonaa ostolaskua, 0,6 miljoonaa myyntilaskua sekä 1,1 miljoonaa palkkalaskelmaa ja tarkastettiin 0,2 miljoonaa matkalaskua. Tilinpäätös tehtiin 64 kirjanpitoyksikölle ja seitsemälle rahastolle ja kahdelle muulle asiakkaalle. Maksuliikkeessä käsiteltiin lähtevää rahaa 60,0 miljardia euroa.
Molemminpuolinen aktiivisuus valttia arjessa
Uudistumisen varmistaa asiakkaiden kiinnostus kehittämiseen sekä halua kokeilla, ottaa käyttöön uusia ratkaisuja ja tarkastella työnjakoa. Arjessa parhaan tuloksen takaa jatkuva ja ennakoiva yhteydenpito, jossa ratkaisua kaipaavat asiat nostetaan puolin ja toisin viivytyksettä yhteiseen huomioon.
Yksi keskeisimmistä laadun takeista on osaava henkilöstö. Paitsi palveluhenkisyys, työn tekemisen tapaa Palkeissa määrittää tunnollisuus ja tarkkuus, joita noudatetaan myös kiire- tai häiriötilanteissa.
Palvelualueet huolehtivat palveluista kokonaisuutena
Tämä vuoden alusta siirryttiin talouspalvelujen ja henkilöstöpalvelujen valtakunnallisiin palvelualueisiin. Uudistus vahvistaa palvelukokonaisuuksia ja mahdollistaa resurssien joustavamman käytön ja uusien palvelumallien toteuttamisen. Keskeisessä roolissa palvelualueilla ovat palvelunomistajat ja palvelutiimit, jotka tukevat sekä palvelun tuottamista että sen kehittämistä.