Automatisaatiolla tehokkaampia palveluja

Palvelujen automatisointi tähtää parempaan asiakaskokemukseen. Itsepalvelua voi käyttää parhaiten sopivaan aikaan ja asiantuntija on saavutettavissa tarvittaessa. Automatisoitu käsittely myös lisää tietojen luotettavuutta. 

Samalla automatisointi ja digitalisointi säästää aikaa, alentaa kustannuksia ja lisää tuottavuutta. Palkeet hyödyntää esimerkiksi ohjelmistorobotiikkaa sekä prosessien monitorointia ja analysointia tuotannon automatisoinnissa. 

Ohjelmistorobotiikan käyttö on aloitettu niistä talous- ja henkilöstöhallinnon prosesseista, joissa siitä on nopeimmin odotettavissa hyötyjä asiakkaillemme. Parhaimmillaan digitalisaatio on palvelujen ja toimintatapojen ajattelemista uudella tavalla. Siksi kokemuksen karttuminen ja jakaminen on erityisen tärkeää. 

Ohjelmistorobotiikan käyttöönotto on osa hallituksen julkisten palvelujen digitalisoinnin kärkihanketta. 

Parhaimmillaan digitalisaatio on palvelujen ja toimintatapojen ajattelemista uudella tavalla. Siksi kokemuksen karttuminen ja jakaminen on erityisen tärkeää. 

 

Ohjelmistorobotiikan käyttöönoton eteneminen

Henkilöstöpalvelut

  • Palvelussuhteen tietojen tarkastus: käytössä 60/60 asiakkaan palvelutuotannossa (elokuu 2017)
  • Tulossa: palkka-ajojen automatisointi

Talouspalvelut

  • Verkkolaskuina saapuvien ostolaskujen numero- ja sisältövaatimusten tarkastus:käytössä 55/55 asiakkaan palvelutuotannossa (elokuu 2017)
  • Toimittajarekisterin ylläpito: tuotannossa.
  • Tulossa: Menotositteiden reititys ja lukotus

Yhteensä palvelutuotannossa käytössä elokuussa kahdeksan ohjelmistorobottia.

 

05.12.2017

Blogi kuva

Blogi: Dialogi jalosti toiveet Handi-palvelulle

Kun pääsee suunnittelemaan ja rakentamaan aivan uutta, on hyvä kirkastaa, mitä oikeastaan haluaa. Tässä tilanteessa olimme syksyllä 2016, kun aloimme valmistella uuden sähköisen ti...

Lue lisää >>


21.11.2017

Ajankohtaista kuva

Asiakkaat aktiivisia Pointin käyttöönotossa

Asiakkaat hyödynsivät Pointtia aktiivisesti ensimmäisten päivien aikana. AT:n korvannut palvelunhallintajärjestelmä Pointti otettiin käyttöön keskiviikkona 15.11. ja jo perjantaina...

Lue lisää >>

20.11.2017

Ajankohtaista kuva

Ohjelmistorobotit jo tuttuja työkavereita palvelukeskuksessa

Ohjelmistorobotit ovat vajaan vuoden aikana vakiinnuttaneet paikkansa Palkeiden palvelutuotannossa. Parhaillaan eri prosessien tehtäviä tekee 13 ohjelmistorobottia ja uusia kohteit...

Lue lisää >>