Siirry sisältöön

Kieku-ratkaisun sisältö

Kieku-ratkaisu sisältää yhteiset talous- ja henkilöstöhallinnon prosessit, yhteisen Kieku-järjestelmän ja se toteuttaa valtionhallinnon yhteistä seurantakohdemallia. Palkeet omistaa Kieku-järjestelmän ja kehittää sitä.

Henkilöstöhallinnon prosessit

Kieku-ratkaisuun sisältyvät palvelussuhteen hallinta, työaikojen hallinta, palkanlaskenta ja osaamisen hallinta. Kieku-tietojärjestelmä sisältää viisi henkilöstöhallinnon sovellusta, joita ovat

  • Kieku-henkilöstöhallinto (SAP HCM)
  • Palveluaikalaskenta
  • Lomasuunnittelu
  • Ajanhallinta
  • Palkat.

Taloushallinnon prosessit

Kiekuun sisältyvät tulojen käsittely, menojen käsittely, kirjanpito ja sisäinen laskenta. Kieku-tietojärjestelmän taloushallinnon toiminnallisuudet perustuvat yhteen taloushallinnon sovellukseen, joka on Kieku-taloushallinto (SAP FICO). Talouden raportointia toteutetaan sekä SAP FICO että SAP BI -sovelluksissa.

Kieku-taloushallinnon ulkopuolelle jäävät verkkokauppa, menotositteen hyväksymiskierto ja maksuunpano. Kiekun ja ulkoisten kassa- ja laskutusjärjestelmien sekä verkkokauppajärjestelmien välille toteutetaan kuitenkin tarvittaessa liittymät.

Kieku-ratkaisun yhteydessä kirjanpitoyksiköt ottivat käyttöön valtion yhteisen taloustiedon seurantakohdemallin. Seurantakohteissa on sekä yhteisiä, konsernitasoisia että kirjanpitoyksikkökohtaisia seurantakohteita.

07.06.2021

Ajankohtaista kuva

HRM-lisäpalveluihin ollaan tyytyväisiä – raportit ja muistutukset helpottavat esimiesten työtä

Palkeiden tuottamat Palkansaajan neuvontapalvelu sekä Esimiehen ja HR-asiantuntijan lisäpalvelu mahdollistavat palvelukokonaisuutena virastoissa HR-tehtävien painopisteen siirtämis...

06.05.2021

Ajankohtaista kuva

Automatisointia palkkiolaskujen ja ulkopuolisten matkustajien matkakustannusten käsittelyyn

Palkeiden ePalkkio ja matka -projektissa on tavoitteena toteuttaa palkkionsaajien palkkiomaksuprosessin ja valtion ulkopuolisten matkustajien matkakustannusten käsittelyn automatis...

05.05.2021

Ajankohtaista kuva

Hyvää palautetta asiakastyytyväisyyskyselystä

Palkeiden asiakastyytyväisyyskysely oli käynnissä 16.3.-5.4.2021. Kyselyn vastausprosentti oli 24 (v. 2020, 23 %). Kokonaistyytyväisyys meihin ja palveluihimme on 3,74 asteikolla ...