Skip to main content

Uudistuva palvelu

Yhteiskunnan digitalisoituminen muuttaa kaikkia toimialoja. Valtionhallinnossa ollaan tekemässä rakennemuutosta. mikä edellyttää Palkeilta laajaa kehitystyötä palveluiden uudistamiseksi. Julkisen sektorin haasteena on laadukkaan ja kustannustehokkaan palvelun tarjoaminen niukkenevilla resursseilla.

Palveluissa on kyse tiedon ja osaamisen käyttämisestä asiakkaan hyväksi

Kun Palkeiden palveluja uudistetaan, ovat avainsanoja palveluiden yhtenäistäminen, keskittäminen ja automatisointi. Tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa pohditaan vastauksia kysymyksiin: Miten talous- ja henkilöstöhallinnon palveluissa voi hyödyntää erilaisia sähköisiä palveluja ja ratkaisuja? Miten palvelujen ostamista, käytettävyyttä ja vaikuttavuutta parannetaan? Mitkä ovat tärkeimmät painopistealueet hallinnon tehostamiseksi valtiokonsernin ja yksittäisen asiakkaan kannalta?

Palveluiden yhtenäistäminen toteutuu pitkälti nyt koko valtionhallinnossa käyttöönotetun Kieku-ratkaisun avulla. Palkeet tehostaa palvelutuotantoaan mm. tehtäviä automatisoimalla. Yksi tapa toteuttaa automatisointi on hyödyntää ohjelmistorobotiikkaa.

Yhteistyön laajuudesta kertoo esimerkiksi se, että Palkeiden kirjanpitäjä voi kuulua viraston taloushallinnon tiimiin ja osallistua viraston viikkopalavereihin. Palvelun laajuudesta kertoo puolestaan se, että asiakkaan taloushallinto voidaan hoitaa Palkeissa kokonaisvaltaisesti matkalaskujen tarkastuksesta tilinpäätöksen laadintaan.

Asiantuntijapalvelut laajenevat

Analysointipalvelut laajentavat asiantuntijapalveluiden palveluvalikoimaa edistyneen analytiikan sovelluksiin. Palvelujen kehittämisen taustaksi tehtiin asiakashaastatteluja ja toteutettiin käyttökohteista neljä pilottia. Lue lisää kehittämisen käynnistämisestä raportista.

Tutustu palveluihimme tarkemmin

Palvelut

 

06.02.2020

Blogi kuva

Antoisia asiakastapaamisia

Asiakasyhteistyössä oli kiireinen aika loppuvuodesta. Palkeet tapasi periaatteessa kaikkien asiakkaiden johtajat jokavuotisissa niin kutsutuissa asiakkuuden ohjausryhmän kokouksiss...

Lue lisää >>


25.03.2020

Ajankohtaista kuva

Valtion rekrytointikokonaisuutta uudistetaan

Tämän vuoden alussa Palkeissa aloitettiin Valtion rekrytointikokonaisuuden uudistamisprojekti. Projektin tavoitteena on valtion rekrytoinnin ja työnantajakuvan uudistaminen sekä v...

Lue lisää >>

20.01.2020

Ajankohtaista kuva

Keskitetty asiakaspalvelu on ensikontakti asiakkaillemme

Keskitetyn asiakaspalvelun tavoitteena on tarjota asiakkaille asiakaspalvelua nopeasti ja silloin kun heillä on siihen tarve. Asiakaspalvelussa hoidetaan keskimäärin 1500 puhelua, ...

Lue lisää >>