Uudistuva palvelu

Yhteiskunnan digitalisoituminen muuttaa kaikkia toimialoja. Valtionhallinnossa ollaan tekemässä rakennemuutosta. mikä edellyttää Palkeilta laajaa kehitystyötä palveluiden uudistamiseksi. Julkisen sektorin haasteena on laadukkaan ja kustannustehokkaan palvelun tarjoaminen niukkenevilla resursseilla.

Palveluissa on kyse tiedon ja osaamisen käyttämisestä asiakkaan hyväksi

Kun Palkeiden palveluja uudistetaan, ovat avainsanoja palveluiden yhtenäistäminen, keskittäminen ja automatisointi. Tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa pohditaan vastauksia kysymyksiin: Miten talous- ja henkilöstöhallinnon palveluissa voi hyödyntää erilaisia sähköisiä palveluja ja ratkaisuja? Miten palvelujen ostamista, käytettävyyttä ja vaikuttavuutta parannetaan? Mitkä ovat tärkeimmät painopistealueet hallinnon tehostamiseksi valtiokonsernin ja yksittäisen asiakkaan kannalta?

Palveluiden yhtenäistäminen toteutuu pitkälti nyt koko valtionhallinnossa käyttöönotetun Kieku-ratkaisun avulla. Palkeet tehostaa palvelutuotantoaan mm. tehtäviä automatisoimalla. Yksi tapa toteuttaa automatisointi on hyödyntää ohjelmistorobotiikkaa.

Yhteistyön laajuudesta kertoo esimerkiksi se, että Palkeiden kirjanpitäjä voi kuulua viraston taloushallinnon tiimiin ja osallistua viraston viikkopalavereihin. Palvelun laajuudesta kertoo puolestaan se, että asiakkaan taloushallinto voidaan hoitaa Palkeissa kokonaisvaltaisesti matkalaskujen tarkastuksesta tilinpäätöksen laadintaan.

Asiantuntijapalvelut laajenevat

Analysointipalvelut laajentavat asiantuntijapalveluiden palveluvalikoimaa edistyneen analytiikan sovelluksiin. Palvelujen kehittämisen taustaksi tehtiin asiakashaastatteluja ja toteutettiin käyttökohteista neljä pilottia. Lue lisää kehittämisen käynnistämisestä raportista.

Tutustu palveluihimme tarkemmin

Palvelut

 

08.08.2018

Blogi kuva

Ajatuksia rekrytoinneista osa 2: Työpaikkahaastattelu on näytönpaikka myös työnantajalle

Onnistuneella työnhakijan haastattelulla on suuri vaikutus varsinaisen rekrytoinnin onnistumiseen mutta myös työnantajamielikuvaan ja hakijakokemukseen. Positiivinen hakijakokemus ...

Lue lisää >>


13.08.2018

Ajankohtaista kuva

Tehokkuutta keskitetyn palkansaajan neuvontapalvelun avulla

Palkeiden tarjoamat henkilöstöpalvelut laajenevat, kun lokakuun alusta palveluvalikoimaan tulee uutena palveluna palkansaajan neuvontapalvelu.

Lue lisää >>

18.07.2018

Ajankohtaista kuva

Yhteinen testaus toi varmuutta Handi-palvelun käyttöönottoon

Terveyden ja hyvinvoinnin laitos on ensimmäisten joukossa käyttänyt uutta sähköisen tilaamisen ja laskujen käsittelyn palvelua eli Handi-palvelua toukokuun alkupäivistä lähtien. Ha...

Lue lisää >>