Uudistuva palvelu

Yhteiskunnan digitalisoituminen muuttaa kaikkia toimialoja. Valtionhallinnossa ollaan tekemässä rakennemuutosta. mikä edellyttää Palkeilta laajaa kehitystyötä palveluiden uudistamiseksi. Julkisen sektorin haasteena on laadukkaan ja kustannustehokkaan palvelun tarjoaminen niukkenevilla resursseilla.

Palveluissa on kyse tiedon ja osaamisen käyttämisestä asiakkaan hyväksi

Kun Palkeiden palveluja uudistetaan, ovat avainsanoja palveluiden yhtenäistäminen, keskittäminen ja automatisointi. Tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa pohditaan vastauksia kysymyksiin: Miten talous- ja henkilöstöhallinnon palveluissa voi hyödyntää erilaisia sähköisiä palveluja ja ratkaisuja? Miten palvelujen ostamista, käytettävyyttä ja vaikuttavuutta parannetaan? Mitkä ovat tärkeimmät painopistealueet hallinnon tehostamiseksi valtiokonsernin ja yksittäisen asiakkaan kannalta?

Palveluiden yhtenäistäminen toteutuu pitkälti nyt koko valtionhallinnossa käyttöönotetun Kieku-ratkaisun avulla. Palkeet tehostaa palvelutuotantoaan mm. tehtäviä automatisoimalla. Yksi tapa toteuttaa automatisointi on hyödyntää ohjelmistorobotiikkaa.

Yhteistyön laajuudesta kertoo esimerkiksi se, että Palkeiden kirjanpitäjä voi kuulua viraston taloushallinnon tiimiin ja osallistua viraston viikkopalavereihin. Palvelun laajuudesta kertoo puolestaan se, että asiakkaan taloushallinto voidaan hoitaa Palkeissa kokonaisvaltaisesti matkalaskujen tarkastuksesta tilinpäätöksen laadintaan.

Asiantuntijapalvelut laajenevat

Analysointipalvelut tulevat laajentamaan asiantuntijapalveluiden palveluvalikoimaa edistyneen analytiikan sovelluksiin. Palvelujen kehittämisen taustaksi tehtiin asiakashaastteluja ja toteutettiin käyttökohteista neljä pilottia. Lue lisää kehittämisen käynnistämisestä raportista.

Tutustu palveluihimme tarkemmin

Palvelut

 

16.07.2018

Blogi kuva

Rekrytointi: kesäisiä ajatuksia hakijaviestinnästä

Hakijat odottavat säännöllistä viestintää hakuprosessin aikana. Onnistuneen hakijaviestinnän avulla hakijalle voi jäädä positiivinen fiilis organisaatiosta, vaikka ei tulisikaan va...

Lue lisää >>


27.06.2018

Ajankohtaista kuva

Mitä Suomi edellä… – palvelukeskuskokemuksille riittää kysyntää

Palkeiden Mikael Mantilalla on tänä keväänä ollut mielenkiintoinen lisä palvelujohtajan työssään: hän on käynyt jakamassa Suomen kokemuksia ja tukemassa uusien talous- ja henkilöst...

Lue lisää >>

20.06.2018

Ajankohtaista kuva

Palkeet ja Valtori tekoäly-yhteistyöhön

Kaksi suurta valtionhallinnon palveluntarjoajaa, Palkeet ja Valtori, aloittavat yhdessä tekoälyn hyödyntämisen asiakaspalvelussa ja palvelujen tuotannossa. Tekoälyä on tarkoitus hy...

Lue lisää >>