Skip to main content

Uudistuva palvelu

Yhteiskunnan digitalisoituminen muuttaa kaikkia toimialoja. Valtionhallinnossa ollaan tekemässä rakennemuutosta. mikä edellyttää Palkeilta laajaa kehitystyötä palveluiden uudistamiseksi. Julkisen sektorin haasteena on laadukkaan ja kustannustehokkaan palvelun tarjoaminen niukkenevilla resursseilla.

Palveluissa on kyse tiedon ja osaamisen käyttämisestä asiakkaan hyväksi

Kun Palkeiden palveluja uudistetaan, ovat avainsanoja palveluiden yhtenäistäminen, keskittäminen ja automatisointi. Tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa pohditaan vastauksia kysymyksiin: Miten talous- ja henkilöstöhallinnon palveluissa voi hyödyntää erilaisia sähköisiä palveluja ja ratkaisuja? Miten palvelujen ostamista, käytettävyyttä ja vaikuttavuutta parannetaan? Mitkä ovat tärkeimmät painopistealueet hallinnon tehostamiseksi valtiokonsernin ja yksittäisen asiakkaan kannalta?

Palveluiden yhtenäistäminen toteutuu pitkälti nyt koko valtionhallinnossa käyttöönotetun Kieku-ratkaisun avulla. Palkeet tehostaa palvelutuotantoaan mm. tehtäviä automatisoimalla. Yksi tapa toteuttaa automatisointi on hyödyntää ohjelmistorobotiikkaa.

Yhteistyön laajuudesta kertoo esimerkiksi se, että Palkeiden kirjanpitäjä voi kuulua viraston taloushallinnon tiimiin ja osallistua viraston viikkopalavereihin. Palvelun laajuudesta kertoo puolestaan se, että asiakkaan taloushallinto voidaan hoitaa Palkeissa kokonaisvaltaisesti matkalaskujen tarkastuksesta tilinpäätöksen laadintaan.

Asiantuntijapalvelut laajenevat

Analysointipalvelut laajentavat asiantuntijapalveluiden palveluvalikoimaa edistyneen analytiikan sovelluksiin. Palvelujen kehittämisen taustaksi tehtiin asiakashaastatteluja ja toteutettiin käyttökohteista neljä pilottia. Lue lisää kehittämisen käynnistämisestä raportista.

Tutustu palveluihimme tarkemmin

Palvelut

 

10.09.2019

Blogi kuva

Ikääntyvä työntekijä - uhka vai mahdollisuus

Työurien pidentäminen tukemalla ikääntyvien työssä jaksamista ja saada nuoret aikaisemmin työelämään on tärkeää, jotta työssäkäyvien huoltotaakka jakaantuisi useammille hartioille....

Lue lisää >>


09.10.2019

Ajankohtaista kuva

HR-lisäpalvelujen käyttö laajenee Luonnonvarakeskuksessa

Luonnonvarakeskus on käyttänyt ahkerasti Palkeissa tarjolla olevia HR-lisäpalveluja. Viime vuoden vaihteessa he olivat ensimmäisten joukossa ottamassa käyttöön palkansaajan neuvont...

Lue lisää >>

08.10.2019

Ajankohtaista kuva

Pointilla tyytyväisiä käyttäjiä ympäri maailman

Pointti-palvelunhallintajärjestelmä on nyt ollut käytössä kaksi vuotta. Vuonna 2018 sen kautta tuli Palkeisiin 2018 350 000 palvelupyyntöä asiakkailta. Kevään asiakastyytyväisyysky...

Lue lisää >>